گل‌های مقاوم به سرما برای زیبایی بالکن


لذت داشتن باغچه‌ای هر چند کوچک، اما رنگارنگ را می‌توان در بالکن آپارتمان و حتی در فصل زمستان چشید.

به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سیما، افراد ساکن در آپارتمان معمولا به دنبال نگهداری گل‌ها و گیاهان و ایجاد باغچه‌ای پر گل در تراس خانه خود هستند. در آپارتمان هم می توان لذت داشتن باغچه‌ای رنگارنگ هر چند کوچک، را چشید. در ادامه می خواهیم چند گل زمستانی را برای بالکن معرفی کنیم. این گیاهان تحمل گرمای تابستان را ندارند، ولی زمستان را بهاری می‌کنند.

گل‌های مقاوم به سرما برای زیبایی بالکن


معرفی گل‌های زمستانی برای بالکن
برخی گیاهان، چون بومی مناطق سردسیر هستند در برابر سرما مقاومت زیادی از خود نشان می دهند و غالبا این گل‌ها در اوایل پائیز کاشته می‌شوند تا در زمستان گل بدهند. تعداد زیادی از گیاهان گلدار را می شود در گوشه حیاط یا راه پله‌های آفتابگیر و تراس نگهداری کنید. روز‌های سرد و برفی فصل زمستان که غالبا گیاهان به خواب زمستانی فرو می روند زمان شروع گلدهی گیاهان مقاوم در برابر سرما محسوب می شود.

بگونیا یک گل زمستانی مقاوم در برابر سرما
یکی از انواع گل زمستانی برای تراس و بالکن بگونیا است. بگونیا جزو گیاهان زینتی محسوب می شود که بسیار دوست داشتنی می‌باشد و یک گلدان بگونیا زمستانی باغچه کوچک تراس شما را تکمیل می کند. در انواع مختلف بگونیا رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی را می توان یافت و می توان آن را به سادگی در باغچه و تراس نگهداری کرد.

گل‌های مقاوم به سرما برای زیبایی بالکن

بگونیا به نور خورشید و آبیاری کمی نیاز دارد و انواع مختلف آن را می توان در فضای داخلی و بیرون خانه نگهداری کرد. گاهی گلدهی بگونیا متوقف می شود، در این صورت بدانید حتما نور کافی به آن نرسیده. در زمان گلدهی گیاه باید مقدار آبیاری را بیشتر کرد.
نکته قابل توجه اینکه آبیاری بیش از حد باعث ترشح هورمون اتیلن و زردی برگ‌های گیاه شما خواهد شد. بگونیا گونه‌های مختلفی دارد که شرایط نگهداری آن‌ها با هم متفاوت است.

سیکلامن یک گیاه مناسب برای تراس شما در فصل زمستان
سیکلامن را نیز می توانید در رنگ‌های متفاوتی ببینید. گیاه سیکلامن برگ‌های به شکل قلب دارد و گل‌هایی به رنگ قرمز صورتی و سفید. با سرد شدن هوا سیکلامن شروع به رشد می کند و گلدهی سیکلامن تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد و پس از اتمام زمان گلدهی برگ‌های این گیاه هستند که زیبایی چشم نوازشان را به نمایش می گذارند.

گل‌های مقاوم به سرما برای زیبایی بالکن

دمای هوای اتاق و گرما اصلا مناسب سیکلامن نیست و مکانی سایه روشن برای نگهداری از این گیاه نیاز است. بهترین جا برای سیکلامن پشت پنجره می‌باشد.
نکته قابل ذکر اینکه گرچه سیکلامن آب زیادی نیاز دارد، اما غرقاب شدن آن موجب پوسیدگی ریشه شده به گیاه آسیب میرساند.
خاک غنی کمی اسیدی، زهکش خوب گلدان، نور غیر مستقیم خورشید و کود رقیق شده مایع کم نیتروژن هر ۱۵ روز یکبار از مواردی هستند که رعایت آن‌ها باعث طراوت گیاه می شود. سیکلامن در استان‌های شمالی به صورت خودرو می روید.

گل سینره یک انتخاب خوب برای زیبا کردن بالکن در فصل سرد
گل سینره در رنگ‌های مختلف وجود داشته و زمان گلدهی آن از اواخر زمستان تا اوایل بهار گل است.

گل‌های مقاوم به سرما برای زیبایی بالکن


گل بنفشه یک گل زیبا و چند رنگ مناسب تراس
گل بنفشه گلی فصلی و یک ساله است و بذر آن در اواخر تابستان و یا پائیز کاشته می شود و زمان گلدهی این گیاه از اوایل زمستان شروع شده و تا اردیبهشت ادامه دارد. بنفشه در زمستان باید به سمت پنجره جنوبی نگهداری شود، اما در سایر فصل‌ها می توانید آن را در سمت شرقی یا غربی خانه نگهداری نمایید.

گل‌های مقاوم به سرما برای زیبایی بالکن

بنفشه برای رشد خود به خاک غنی از کود حیوانی و خاکبرگ نیاز دارد. گل بنفشه به آبیاری منظم احتیاج دارد و علاوه بر زیبایی خواص دارویی بی شماری نیز دارد و تنوع رنگی بسیار زیاد، گل بنفشه را به یک گل پرطرفدار تبدیل کرده.

گل نمسیا
گل نمسیا تا ۶۰ سانتی متر رشد کرده و پهنایی به حدود ۳۰ سانتی متر دارد و دارای برگ‌های سبز روشن و ساقه‌های صافی است برخی گونه‌های نمسیا گل‌های بسیار معطری دارند.

گل‌های مقاوم به سرما برای زیبایی بالکن

این گل قادر است در هوای خفیف زمستانی زندگی کند با برداشتن گل‌های پژمرده نمسیا می توان عمر بیشتر به این گیاه بخشید برای ایجاد گل نمسیای جدید شما می توانید در زمستان یا تابستان دانه‌های این گیاه را در خاک بکارید.

گل اریکا
این گل برگ‌های کوچک و سوزنی شکل دارد که گل‌های ریز در آن فرورفته است. ارتفاع بوته این گیاه به بیش از ۱۵ سانتی متر نمی رسد و همچنین پهنای بوته‌های آن به ۱۰ الی ۱۵ سانتی متر است.

گل‌های مقاوم به سرما برای زیبایی بالکن

این گیاه نیاز به خاک اسیدی دارد، همچنین خاک ماسه‌ای اصلاح شده با مواد آلی برای رشد این گیاه ایده آل است. این گیاه به آبیاری منظم نیاز دارد و خشکی خاک را نمی‌تواند تحمل کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید