پیش بینی کاهش دما در لرستان


پیش بینی کاهش دما در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: رگبار برف و کاهش دما برای تمام نقاط استان تا پایان وقت امروز پنجشنبه قابل انتظار است.

به گزارش ایرنا بهروز مرادپور به رسانه ها اعلام کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه بارشی سرد بر روی منطقه علاوه بر ابرناکی و وزش باد شدید لحظه ای برای اغلب نقاط استان بارش های مایع بصورت پراکنده گاهی رعد و برق انتظار می رود.

وی اظهار داشت: با توجه به همراهی هوای سرد با این سامانه برای ارتفاعات ، نواحی کوهستانی و گردنه ها و برخی شهرستان های سردسیر بارش برف و برای سایر نقاط رگبار برف پیش بینی می شود.

مرادپور ادامه داد: در این بازه زمانی احتما وقوع رگبارهای شدید و کوتاه مدت دور از انتظار نمی باشد و این شرایط با مخاطراتی همچون اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح معابر و جاده ها، احتمال ایجاد رواناب های سطحی ، کولاک برف در جاده های مواصلاتی، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی همراه است.

وی عنوان کرد: شرایط ناپایدار، روز جمعه بطور کامل از استان خارج می شود و از روز جمعه تا یکشنبه جوی آرام بر منطقه حاکم می شود.

مرادپور گفت: از امشب تا بامداد یکشنبه با توجه به نفوذ و ماندگاری هوای سرد بر منطقه، دماهای شبانه روند کاهشی قابل ملاحظه ای را خواهند داشت که منجر به بروز یخبندان، یخ زدگی سطح جاده ها و معابر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)