امام جمعه شهرکرد: برخی به دنبال سنگ‌اندازی بر سر راه دولت هستند


امام جمعه شهرکرد: برخی به دنبال سنگ‌اندازی بر سر راه دولت هستند

شهرکرد - ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: امروز دولتی سرکار است که ارزش‌های اسلامی و دینی را یکی پس از دیگری زنده می‌کند و راه را به خوبی پیش می‌برد،اما برخی‌ از دشمنان انقلاب و نظام در داخل و خارج به دنبال سنگ‌اندازی بر راه این دولت هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) افزود:افراط و تندروی در هر دسته موجب ضرر و زیان است و برخی افراطی‌گری‌ها در فضای مجازی، ارزش‌های والای دین را زیر سوال می‌برد و مردم با بینش و بصرت خود این افراطی‌ها را می‌شناسند و دولت به دور از این هجمه‌ها در صحنه حضور دارد و نیاز به حمایت بیشتر دارد.

وی اقامه نماز توسط رییس جمهوری اسلامی ایران در کاخ کرملین را از وعده‌های پیام تاریخی حضرت امام(ره) به گورباچف رییس جمهور شوروی سابق دانست و گفت: آن روز پیام امام راحل درک نشد، اما امروز آثارش به وضوح دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: پیام امام راحل به گورباچف در آن روزها به خوبی درک نشد، اما امروز آثار پیام به وضوح قابل مشاهده است و رییس جمهور ارزشی و مکتبی کشورمان در کاخ کرملین که مستکبران در آن برنامه‌های شیطانی را تدارک می‌دیدند و با خدا می‌جنگیدند، با اقامه نماز با خدا عبادت کرده است.

به گفته وی، اقامه نماز رییس جمهوری ایران در این کاخ نشان‌دهنده این است که دستاوردهای انقلاب در حال پیشرفت است و سنگرها در حال فتح کردن است و نباید از غافله عقب بمانیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند، انقلاب راه خودش را می‌رود و باید همراهی خودمان را با این انقلاب جدی بگیریم، گفت: امروز انقلاب به لطف الهی به سمت مقصد در پیش است و کلمه توحید و اسلام ناب و فرهنگ متعالی در حال جهانی‌ شدن است و این امر ثمره خون شهدا، مقاومت مردم، بصیرت و ایستادگی، ولایتمداری و ثبات مردم است .

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های توازنی که انقلاب اسلامی در پیش گرفته همان شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی است، گفت: در صورتی که عزتمان حفظ شود با شرق و غرب ارتباط خواهیم داشت و اگر عزتمان زیر سوال رفت، شرق و غرب فرقی ندارد، آبروی کشور را حفظ می‌کنیم.

نکونام افزود: سیاست توازنی همواره در ارتباطات با دیگر کشورها باید دنبال می‌شود و در ارتباطات امروز ایران با سایر کشورها، این شعار ذره‌ای هم آسیب ندیده و برقراری ارتباط با شرق و غرب باید بر اساس استقلال و توازن منطقه‌ای و حفظ عزت کشور باشد و ایران هیچ مشکلی با ارتباط برقرار کردن با شرق و غرب وجود ندارد و یکسان ارتباط داریم و سیاست توازنی را در برقراری ارتباط دنبال می‌کنیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: اگر کشوری به استقلال ایران احترام بگذارد و عزت کشور نیز حفظ شود با او ارتباط برقرار خواهیم کرد و در این بین فرقی بین کشور اروپایی و آسیایی وجود ندارد، رابطه کشور ایران با چین و مسکو نیز بر این مبنا است.

وی از تلاش ملی و استانی دولتمردان تقدیر کرد و گفت: سفرهای شهرستانی استاندار چهارمحال و بختیاری برای شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات مردم نشان‌دهنده تلاش برای پیشبرد کارهاست که باید این انگیزه و تلاش تقویت شود و با همدلی و کمک مردم و مسوولان و ارائه مشورت و بین مطالبات معقول، مسوولان احساس یاری کنند تا کارها پیش‌برده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری در خصوص نظامند کردن فضای مجازی گفت: این مساله‌ قانونی که مجلس تصویب شده و به عنوان یک مطالبه است باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این قانون به عنوان یک مطالبه است و مدتی است،گفت: آسیب‌های فضای مجازی کم نیست و در اجرای این قانون بحث محدود کردن نیست و بحث نظام‌مند کردن است.

نکونام افزود: نظام‌مند کردن استفاده از فضای مجازی و جلوی آسیب‌ها را گرفتن، در این قانون مد نظر است و این امر یک ضرورت برای جامعه است و اینجا مطالبه می‌کنیم و می‌خواهیم از مجلس که تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرد و این قانون هر چه زودتر وارد مجرای عملیاتی خودش قرار گیرد تا آسیب‌های فضای مجازی به حداقل رسانده شود و جامعه از این جهت آسیب نبیند.

وی، در ادامه با اشاره به تولد حضرت زهرا(س) و روز زن و گرامیداشت مقام مادر گفت: حضرت زهرا(س) هدیه بی‌نظیر و بی‌مانند پرودگار به وجود پیامبر است و همه وجودش تا دامنه قیامت برکت است.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: فضایل حضرت زهرا(س) در شیعه و سنی مورد تاکید است و نمی‌توان شهادت حضرت زهرا را منکر شد و و این امر نشان می‌دهد عظمت حضرت زهرا(س) و جایگاه ایشان قابل انکار نیست.

وی تاکید کرد: زنان بهترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین الگو را دارند و باید قدر خود را بدانند و موقعیت خود را بشناساند.

نکونام در ادامه به روز ۶بهمن سال ۱۳۶۰و حادثه آمل اشاره کرد و گفت: در این حادثه درس‌های عبرت‌آمیز اتفاق افتاد و در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد که مردم آمل درس استقامت را به جهانیان نشان دادند که پای انقلاب آمدند و دفاع کردند.

نکونام با اشاره به آیات اولیه سوره ابراهیم افزود: خداوند قرآن کریم را نازل کرد تا بندگان را از ظلمت خارج کند تا در راه درست قرار گیرند و منحرف نشوند و باید از این کتاب آسمانی درس زندگی فرا گرفت .

به گفته وی ، خداوند مالک هر آنچه در زمین و آسمان است و مالکی برای غیر خدا در این عالم وجود ندارد و مالکیت خداوند حقیقی، جامع و پسندیده و به حق است و مالکیت اعتباری نیست و همه عالم مالکیتش از آن خداست و خداوند بالادست ندارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود! + عکس