این افراد به حمایت عاطفی بیشتری نیاز دارند


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که از هر ۱۰ فردی که اقدام به خودکشی...

 این افراد به حمایت عاطفی بیشتری نیاز دارند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که از هر ۱۰ فردی که اقدام به خودکشی می‌کنند، ۴ نفر تحت مراقبت ‌های بهداشت روانی قرار نمی ‌گیرند که این موضوع موجب افزایش قابل توجه و هشدار دهنده تکرار اقدام آن ها به خودکشی می شود.

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران در ایالات متحده با بررسی داده ‌های نظرسنجی دولت فدرال طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ در مورد تلاش‌ های خودکشی، آن ها تجزیه و تحلیل کردند. محققان با بررسی این اطلاعات دریافتند که زنان، جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله، افراد مجرد، افراد با تحصیلات کمتر و کسانی که به طور منظم از الکل و مواد مخدر استفاده می کنند، بیشترین میزان اقدام به خودکشی را به خود اختصاص داده اند. در این میان میزان خودکشی در افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله بسیار کمتر از سایر گروه های سنی بود.

گرگ ری، استادیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی ییل و از پژوهشگران تیم مطالعاتی فوق، در این رابطه گفت: در طول دوره مطالعه، میزان افرادی که در سال گذشته اقدام به خودکشی کرده و گفتند که خدمات بهداشت روانی دریافت نمی‌کردند، ثابت ماند و در حدود ۴۰ درصد بود.

در این میان مشکلات مالی و پرداخت هزینه، عدم اطمینان در مورد محل درمان و کمبود وسایل حمل و نقل از جمله دلایلی بود که پاسخ دهندگان نظرسنجی برای عدم مراجعه به مراقبت های بهداشت روانی ذکر کردند.

به گزارش سیناپرس، متاسفانه در بسیاری از کشورهای جهان هزینه مراقبت از سلامت روانی بسیار گران است. به گفته سرپرست این تیم پژوهشی، این یک مشکل بهداشت عمومی مهم است. ما می دانیم که مراقبت از سلامت روان واقعاً پراکنده و پیچیده بوده و همچنین می دانیم که همه مردم به طور یکسان به مراقبت های بهداشت روانی دسترسی ندارند.
در خاتمه گفتنی است نقش اطرافیان و به ویژه خانواده افرادی که اقدام به خودکشی می کنند در ایجاد حمایت عاطفی و روانی از این افراد بسیار زیاد بوده و می تواند در بهبود شرایط آن ها موثر باشد.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Psychiatry منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: consumer.healthday

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی*  این افراد به حمایت عاطفی بیشتری نیاز دارند[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال