استاندار: عزم جدی برای مسکن‌سازی در چهارمحال و بختیاری به کار گرفته می‌شود


استاندار: عزم جدی برای مسکن‌سازی در چهارمحال و بختیاری به کار گرفته می‌شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن عزم جدی در استان به کار گرفته می‌شود و دستگاه‌های اجرایی باید هم‌افزایی و تعامل کنند.

غلامعلی حیدری روز یکشنبه در نشست شورای عالی تامین مسکن این استان افزود: نهضت ملی مسکن اقدام موثری برای رعایت عدالت اجتماعی است و نقش مهمی در ایجاد امید در بین مستاجران و زوج‌های جوان دارد.

وی ادامه داد: در طول چهار سال، چهار میلیون مسکن در کشور احداث می‌شود که سهم استان از این تعداد ۵۱ هزار واحد است که به احتمال خیلی زیاد این سهمیه افزایش پیدا می‌کند.

حیدری رعایت عدالت اجتماعی را مهمترین نتیجه اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و گفت: جلوگیری از معضلات اجتماعی، رونق اشتغال و مهار نرخ بیکاری و رونق صنعت ساختمان‌سازی از دیگر نتایج این طرح است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید با روحیه جهادی این طرح ارزشمند در استان پیگیری شود و دستگاه‌های اجرایی با هم‌افزایی و تعامل موانع موجود در این رابطه را از میان بردارند.

حیدری بر ضرورت تشکیل منظم جلسات نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و گفت: این جلسات در شهرستان‌ها هر دو هفته یکبار و در مرکز استان ماهی یکبار برگزار شود.

وی نسبت به اطلاع‌رسانی صحیح طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: این طرح به ویژه بخش خودمالکی آن برای مردم به خوبی تبیین شود تا بتوان از همه ظرفیت‌های این طرح استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه امام حسن(ع) در راستای ساخت مسکن محرومین در استان تاکید کرد و گفت: این قرارگاه در حوزه احداث راه‌های روستایی، تامین آب شرب و ساخت مسکن محرومین فعال است.

حیدری گفت: برای رفع کمبود زمین برای طرح نهضت ملی مسکن نیز می‌طلبد زمین مازاد دستگاه‌های اجرایی شناسایی و معرفی شود.

بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: ظرفیت خودمالکی این امکان را فراهم کرده تا با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی بهره گرفت.

علی حیدری گوجانی ادامه داد: دستگاه‌های عضو شورای عالی تامین مسکن به خوبی طرح نهضت ملی مسکن را مطالعه و در راستای اجرای صحیح آن اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص تامین مصالح ساختمانی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: توصیه می‌شود تا از تولیدکنندگان داخلی استان در بحث تامین مصالح بهره گیری شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در بخش سند ساختمانی نیز تمهیداتی در طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده که می‌طلبد به درستی اجرا شود.

به گزارش ایرنا، در این نشستی فرصت‌ها و موانع اجرای طرح نهضت ملی مسکن تشریح و مقرر شد اجرای این طرح در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران وارد مرحله اجرا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند