دانش‌آموزان استان سمنان در المپیاد علمی کشور هفت مدال کسب کردند


دانش‌آموزان استان سمنان در المپیاد علمی کشور هفت مدال کسب کردند

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان‌سمنان گفت: یک طلا، چهار نقره و 2 برنز، حاصل کار دانش آموزان استان در المپیاد علمی کشور بود.

به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز دوشنبه به رسانه ها بیان کرد: دانش آموزان استان در المپیادهای علمی کشور برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ موفق به کسب هفت مدال شدند و مدال آوری دانش آموزان نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۷۵ درصدی رشد ۲ برابری داشت.

وی افزود: علی صرفی از دامغان مدال طلای المپیاد اقتصاد و مدیریت، امیررضا مزینانی در المپیاد کامپیوتر، زهرا پورمرادی در المپیاد علوم زمین، فاطمه احسانی در المپیاد اقتصاد و مدیریت و علی نجار در المپیاد ریاضی، موفق به کسب مدال نقره شدند.

دستورانی ادامه داد: الهه عباسپور در المپیاد ادبی و ریحانه حسنی درالمپیاد تفکر و کارآفرینی موفق به کسب مدال برنز شدند.

وی اضافه کرد: المپیادهای علمی یکی از برنامه‌های سالانه وزارت‌ آموزش و پرورش در جهت تقویت روحیه ابتکار، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان است و با هدف ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان دارای استعداد و توانمندی‌های علمی ویژه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهارداشت: آینده نظام جمهوری اسلامی ایران درگرو شکوفایی علمی استعدادها و شناسایی دانش‌آموزان جوان و مستعد کشور است و حمایت، تقویت و راهنمایی، به‌منظور بهبود و ارتقای سطح دانش آنان، تأثیر به سزایی در رسیدن به این هدف دارد.

دستورانی خاطرنشان کرد: از ۸۰۵ دانش آموز استان سمنان که در مرحله مقدماتی این دوره از المپیادهای علمی دانش آموزی شرکت کردند، ۵۷۷ نفر به مرحله استانی، ۱۱۷ نفر به مرحله کشور راه یافتند و هفت نفر مدال آوری کردند.

استان سمنان ۱۲۴ هزار دانش آموز و رتبه دوم در قبولی کنکور سراسری ورود به دانشگاه های کشور را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا