تولید روزانه شیر در ابرکوه 10 تن افزایش یافت 


تولید روزانه شیر در ابرکوه 10 تن افزایش یافت 

یزد- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به افزایش 500 راسی گاو مولد شیری در این شهرستان گفت: میزان تولید این فراورده در منطقه با 10 تن افزایش به 90 تن در روز رسید. 

علی محمد هوشمند عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تولید شیر سال گذشته ۸۰ تن در روز بود افزود: این مقدار شیر با وجود مشکلات اقتصادی برای دامداران درتامین خوراک دام و سایر نهاده ها از هشت هزار و ۵۰۰ راس گاو شیری تولید می شود.

وی با بیان اینکه روزانه بخشی از شیر تولیدی دامداران به سه واحد لبنی این شهرستان تحویل می شود اظهار کرد: روزانه ۴۵ تن شیر برای فرآوری مواد لبنی به بازار سایر استان ها عرضه می شود.

به گفته وی یک واحد پرورش گاوشیری با ظرفیت هزار راس از سوی بخش خصوصی در دست ساخت است که تاکنون ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

تولید روزانه شیر در ابرکوه 10 تن افزایش یافت 

هوشمند ادامه داد: بخش خصوصی برای ساخت این واحد پرورش گاو شیری ، ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده و پس از بهره برداری ۴۵ نفر مستقیما جذب بازار کار می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به نقش تاثیرگذار بخش دامداری در افزایش تولید واشتغال و فراهم کردن زنجیره تولید شیر و فرآورده های لبنی خاطر نشان کرد: بزرگترین واحد تولید مواد لبنی استان یزد در این شهرستان از سوی بخش خصوصی در دست اجراست .

این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه ادامه داد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع با ۶ هزار متر مربع زیربنا با ۹۵ درصد پیشرفت کار در دست ساخت است .

هوشمند خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد با ظرفیت سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن فرآورده لبنی با اولویت انواع پنیر، شیرخشک و پودر آب پنیر قابلیت صادرات دارد.

وی ادامه داد: دراین شرکت تاکنون هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که ۱۶۰ میلیارد آن در قالب تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی و منابع داخلی بانک کشاورزی تامین و پرداخت شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری