برف و باران کرمانشاه را در برمی‌گیرد/ بارش‌ها به سنگینی موج قبل نیست


برف و باران کرمانشاه را در برمی‌گیرد/ بارش‌ها به سنگینی موج قبل نیست

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو منطقه خبر داد که از اواخر وقت فردا (ششم بهمن) به تدریج باعث بارش برف و باران در سطح استان می شود.

سعید قاسمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی 24 ساعت آینده، انباشت آلاینده های صنعتی در مناطق شهری و پر جمعیت بخصوص در اوایل روز، محتمل ترین پدیده جوی استان خواهد بود، ادامه داد: موجی ناپایدار از اواسط وقت فردا تا بامداد روز جمعه (8 بهمن) جو منطقه را متاثر کرده در بعضی ساعات بارش‌هایی همراه با وزش باد برای استان در پی خواهد داشت.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه شرایط ناپایدار در روز پنجشنبه نمود بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین بارش در نیمه شمالی و نواحی غربی(عمدتا اورامانات به سمت کرندغرب) روی خواهد داد.

قاسمی با بیان اینکه بارش این موج به سنگینی بارشی هایی که طی چند وقت داشتیم نخواهد بود، عنوان کرد: در حال حاضر خروجی مدل‌های عددی، بیشترین بارش حاصل از این موج را 20 تا 25 میلی‌متر و بیشترین ارتفاع برف آن را 15 تا 20 سانتی‌متر نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه با نفوذ این موج حداقل دمای شبانه تا روز پنجشنبه به طور نسبی افزایش می‌یابد، یادآور شد: با عبور آن و طی روزهای جمعه و شنبه مجددا شاهد افت دمای هوای استان خواهیم بود. البته پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد برودت هوا به شدت آنچه که طی روزهای اخیر داشتیم، نخواهد بود.

قاسمی همچنین از وزش باد نسبتا شدید در روز پنجشنبه یاد کرد که باعث تشکیل و توسعه طوفان‌های گردوخاک روی صحاری خشک عراق و عربستان می شود و ادامه داد: انتظار می رود غبار حاصل از این طوفان ها، طی ساعاتی از اواخر روز پنجشنبه تا صبح جمعه هوای استان را بخصوص در مناطق مرزی غبارآلود کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس