هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار نارنجی اعلام کرد


هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار نارنجی اعلام کرد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از ظهر روز پنجشنبه هفته جاری تا عصر دوشنبه هفته آینده نسبت به مواجی و تلاطم خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام می‌شود.

پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی صبح تا بعد از ظهر پنجشنبه به سبب وزش باد شدید جنوب شرقی قسمت شمالی خلیج فارس و سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر (از بندر دیلم تا سواحل تنگستان) و از بعد از ظهر پنجشنبه تا عصر روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس و سواحل این استان بویژه سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی به تناوب مواج و متلاطم باشد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در این مدت بویژه در ساعت‌هایی از روزهای جمعه و شنبه سرعت وزش باد روی خلیج فارس (مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس) به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد.

مساعدی ادامه داد: در این مدت نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، احتمال غرق شدن شناورها بویژه شناورهای کوچک هشدار داده می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین روز پنجشنبه وقوع بارش پراکنده باران در برخی مناطق و سواحل شمالی استان بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: همچنین پیش بینی شده روند افزایشی دما نیز تا پایان هفته تداوم داشته باشد که از روز جمعه با وزش بادهای شمالی دوباره روند کاهشی پیدا می‌‍کند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته عسلویه با ۲۴ و جم با ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟