پرونده اکسپو در «تجربه» باز شد


پرونده اکسپو در «تجربه» باز شد

به گزارش «دنیای سفر»، در بخش تجسمی این نشریه با موضوع اکسپوی دبی و کیفیت حضور ایران، با «محمد پرویزی» و «علیرضا بهرامی» گفت و گو شده است. این مجله همچنین با جلدی از «منوچهر انور» (کارگردان، نویسنده، ویراستار، گوینده و مترجم) و گفت وگویی با گلاره عباسی درباره ی کتابِ تازه اش «مرلین مونرو سر جردن» منتشر شده است. در بخش چهره ی ماه، «محسن خیمه دوز»...

پنجمین شماره ی ماهنامه ی تجربه با پرونده ای مفصل درباره ی اکسپوی #دبی و کیفیت حضور ایران در آن، به مدیر مسئولی کتایون بناساز و سردبیری «پژمان موسوی» منتشر شد.

به گزارش «دنیای سفر»، در بخش تجسمی این نشریه با موضوع اکسپوی دبی و کیفیت حضور ایران، با «محمد پرویزی» و «علیرضا بهرامی» گفت و گو شده است.

این مجله همچنین با جلدی از «منوچهر انور» (کارگردان، نویسنده، ویراستار، گوینده و مترجم) و گفت وگویی با گلاره عباسی درباره ی کتابِ تازه اش «مرلین مونرو سر جردن» منتشر شده است.

در بخش چهره ی ماه، «محسن خیمه دوز» در گفت و گویی بلند با منوچهر انور، به ابعاد مختلفِ زندگی و زمانه و وجوه مختلفِ هنری و فرهنگی او پرداخته است.

در بخش ادبیات به بهانه ی انتشار رمانِ ۱۴، پرونده ای انتقادی درباره ی «شمیم بهار» و آثارِ تازه اش منتشر شده و علاوه بر یادداشت «میلاد حسینی» (دبیر این بخش)، علی مسعودی نیا و فرشته احمدی نیز درباره ی شمیم بهار نوشته اند.

گفت و گوی مریوان حلبچه ای با «بختیار علی» (نویسنده ی کرد) و گفت وگو با گلاره عباسی درباره ی کتابِ تازه اش «مرلین مونرو سر جردن» از دیگر بخش های صفحاتِ ادبیات این شماره است.

پرونده ای کوچک درباره ی «ایرج پزشکزاد» که در فاصله ی کوتاهی از انتشار مجله، به دیار باقی شتافت به همراه گفت وگوهایی با هوشنگ مرادی کرمانی، اکبر اکسیر و ابراهیم رها از دیگر بخش های ادبیات این شماره است.

از این شماره بخش کتابخانه به مجله ی تجربه اضافه شده و در آن با «خسرو پارسا» درباره ی کتاب «اسلحه میکرب و فولاد» اثر جرد دایموند صحبت شده است و چند کتاب نیز معرفی و نقد و بررسی شده است.

اما در بخش سینما، پرونده ای تفصیلی به دبیری حامد قریب درباره ی چالش های اخلاقی و حقوقیِ کپی رایت در دو فیلم «قهرمان» و «دو سر برد و دو سر باخت» منتشر شده است. در همین باره «پوریا ذوالفقاری» با «آزاده مسیح زاده» درباره ی تمام حاشیه های این فیلم سخن گفته است و «شاهین شجری کهن» نیز با نگار اسکندرفر مدیر موسسه ی کارنامه گفت وگو کرده است.

پرونده اکسپو در «تجربه» باز شد

گفت و گو با چهار عضو حاضر در کارگاهِ «اشیای گمشده» به همراه گفت وگو با سعید صادقی (حقوق دان) از دیگر بخش های این پرونده است.

در بخش سینمای جهان، نگاهی به فیلم های جشنواره ی «پالم اسپرینگز» شده است و «ساسان گلفر» گفت وگویی اختصاصی با «امانوئل آریولی» بازیگر فیلم فرانس داشته است. پرونده ی ماه سریالِ خارجی هم به «وراثت» پرداخته است.

پرونده ی این شماره ی بخش تئاتر درباره ی «ترجمه» است و «احسان زیورعالم» در این باره گفت وگویی با «شیرین بزرگمهر» داشته است. در همین پرونده، با اصغر نوری هم گفتگو شده و او در این گفت وگو صراحتا اعلام کرده «دولت از نمایش نامه نویس ایرانی می ترسد».

بخش تجسمی هم شامل یادداشت ها و گزارش هایی از تورج صابری وند، آرش نورآقایی، حسین محسنی، داود ارسونی، شیرین رستگارپور و فاطمه خلیلی است.

بخش مطالعات ایرانی هم به دبیری حمیدرضا محمدی در این شماره به مجله ی «صف» پرداخته، تنها مجله ی ایرانی که بهمن ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است. یادداشتی از سید فرید قاسمی و گفتارهایی از سردبیرانِ این مجله در این بخش منتشر شده است. گفتگو با مجدالدین کیوانی زبان شناس و پژوهش گرِ ادبیات عرفانی هم دیگر سرفصل این بخش است.

در بخش بدون مرز هم گزارشی از آرزو شهبازی منتشر شده و او در آن با چند زن و مرد افغانستانی درباره ی مواجهه با طالبان گفت وگو کرده است.

در این شماره هم چنین اسماعیل جمشیدی درباره ی صدرالدین الهی نوشته، حمیدرضا شعبانی درباره ی مافیای نشر گفتاری دارد و فرشین کاظمی نیا یادداشتی دارد با عنوان «نماد مقاومت، سنگرِ آزادی».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)