بوکان و اشنویه پربارش ترین شهرهای آذربایجان غربی در 24 ساعت گذشته بود


بوکان و اشنویه پربارش ترین شهرهای آذربایجان غربی در 24 ساعت گذشته بود

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهرستان بوکان با 10 میلی‌متر برف و باران و اشنویه با 12 سانتی‌متر ارتفاع برف پربارش ترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته بود.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف همراه با وزش باد از شب گذشته در استان آغاز شده و تا آخر وقت امروز نیز ادامه دارد و مناطق جنوبی شاهد بیشترین میزان بارندگی ها خواهند بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: کاهش دید، کولاک برف و لغزندگی جاده ها برای استان تا روز جمعه پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از روز جمعه با خروج سامانه بارشی از منطقه و با ریزش هوای سرد کاهش دما رخ می دهد که لازم است تا شهروندان تدابیر لازم را در مصرف حاملهای انرژی و کشاورزان در زمینه تنظیم دمای گلخانه ها بکار گیرند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته چالدران سردترین شهر منطقه در ۲۴ ساعت گذشته با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی گراد بود، اضافه کرد: اشنویه با دمای مثبت هشت درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بود و دمای ارومیه نیز بین منفی ۶ و مثبت ۳ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که سالانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارندگی در آن ثبت می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع