شبیخون اومیکرون به مازندران؛ افزایش 100 درصدی بستری‌شدگان جدید


شبیخون اومیکرون به مازندران؛ افزایش 100 درصدی بستری‌شدگان جدید

ساری – ایرنا – تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران طی 24 ساعت گذشته پس از 45 روز یک بار دیگر سه رقمی شد و بعد از 136 روز نیز به 150 نفر رسید که رشد بیش از 100 درصدی نسبت به روز قبل را نشان می‌دهد و مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران را طی 24 ساعت از 307 نفر به 398 نفر رساند.

به گزارش ایرنا، آمارهای منتشر شده توسط دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل از وضعیت کرونایی بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که روند افزایشی ابتلا به کرونا-اومیکرون در مازندران شتاب بیشتری گرفته است. به طوری که طی یک شبانه‌روز به اندازه ۵۰ درصد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران در بیمارستان‌های این استان بستری شدند.

در حالی که تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران طی هر شبانه‌روز مدت‌ها بود روی اعداد دو رقمی ثبات محسوسی داشت و حتی به کمتر از ۴۰ نفر در شبانه‌روز نیز رسیده بود، در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز پنجشنبه ۷ بهمن، پس از ۴۵ روز این آمار یک بار دیگر سه رقمی شد و به ۱۵۰ نفر رسید.

پس از ۲۱ آذر امسال که تعداد بستری‌شدگان جدید کرونایی در بیمارستان‌های مازندران ۱۱۱ نفر ثبت شده بود تا روز گذشته همواره تعداد بستری‌شدگان جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی مازندران دو رقمی بود. به طوری که کمترین میزان آن ۳۶ نفر در روز سوم دی و بیشترین هم ۹۴ نفر در روز پنجم بهمن ثبت شد. روز چهارشنبه ۶ بهمن نیز تعداد بستری‌شدگان جدید کرونایی ۷۱ نفر بود. اما در شبانه‌روز گذشته با رشدی بیش از ۱۰۰ درصدی، ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند.

به استناد آمارهای رسمی، آخرین باری که بیش از ۱۵۰ نفر طی یک شبانه‌روز در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند ۲۱ شهریور امسال بود که ۱۶۷ نفر در یک ۲۴ ساعت به جمع بستری‌شدگان کرونایی مازندران افزوده شد. اما از ۲۲ شهریور تا امروز، یعنی طی ۱۳۶ روز همواره تعداد مجموع بستری‌شدگان کمتر از ۱۵۰ نفر بود.

شبیخون اومیکرون به مازندران؛ افزایش 100 درصدی بستری‌شدگان جدید

با اضافه شدن ۱۵۰ بیمار جدید و همچنین ترخیص ۵۹ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های مازندران که روز چهارشنبه -۶بهمن- ۳۰۷ نفر بود با رشدی ۳۰ درصدی نسبت به روز قبل به ۳۹۸ نفر رسید. این عدد بیشترین تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران طی ۷۷ روز گذشته است. از ۱۹ آبان امسال که تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران ۴۱۳ نفر بود تا روز چهارشنبه -۶ بهمن- همواره تعداد مجموع‌بستری‌شدگان مبتلا به کووید۱۹ در مازندران کمتر از ۴۰۰ نفر بود. در این مدت بیشترین تعداد مجموع بستری‌شدگان ۳۹۵ نفر در روز ۲۵ آبان و کمترین تعداد نیز ۲۳۲ نفر در روز ۲۰ دی بود.

روند افزایشی آمارهای کرونایی در آمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه نیز مشاهده می‌شود. به طوری که به بیشترین تعداد در ۸۲ روز اخیر رسید. تعداد مجموع بیماران کرونایی تحت درمان در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان از روز ۱۴ آبان که ۱۰۰ نفر ثبت شد تا روز گذشته -۶بهمن- که ۷۵ نفر بود بین ۵۸ تا ۸۴ نفر نوسان داشت. اما در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز امروز –پنجشنبه- این تعداد به ۸۶ نفر رسید. همچنین در شبانه‌روز گذشته یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مازندران جان باخت. به اعتقاد کارشناسان، در صورت بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن کرونا، آمار مرگ‌های کرونایی نیز احتمالا بین دو تا سه هفته آینده افزایشی می‌شود.

تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در مراکز درمانی مازندران روز پنجم بهمن پس از ۳۵ روز از مرز ۳۰۰ نفر عبور کرد. از یکم دی امسال که تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران ۳۰۴ نفر بود تا پنجم بهمن که این تعداد دوباره از مرز ۳۰۰ نفر عبور کرد و به ۳۱۴۷ نفر رسید، این رقم در مازندران همواره بین ۲۳۲ تا ۲۹۲ در نوسان بود.

موج ششم کرونا به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و پزشکان در مازندران آغاز شده و حالا کم‌کم باید منتظر افزایش تعداد شهرستان‌های با رنگ زرد کرونایی و همچنین ورود رنگ‌های نارنجی و قرمز به این استان بود. طی روزهای اخیر نیز رنگ زرد کرونایی پس از ۱۵ روز با زرد شدن وضعیت عباس‌آباد به مازندران بازگشت و ۴۸ ساعت بعد هم چهار شهرستان ساری، بابل، رامسر و سوادکوه به رنگ زرد کرونایی تغییر وضعیت دادند تا نگرانی‌ها افزایش یابد.

حرکت آرام اومیکرون در مازندران در حالی آغاز شده که با وجود تأکید برای تزریق دُز سوم ، هنوز بیش از ۶۰ درصد جامعه هدف این استان برای تزریق دُز یادآور اقدام نکرده‌اند. طبق ارزیابی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل می‌بایست تا پنجم بهمن ماه امسال آمار تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان به حدود ۶۰ درصد می‌رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند