هواشناسی نسبت به وقوع گرد و غبار در برخی مناطق بوشهر هشدار داد


هواشناسی نسبت به وقوع گرد و غبار در برخی مناطق بوشهر هشدار داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز پنجشنبه تا اواخر وقت فردا نسبت به وقوع گرد و غبار در برخی مناطق این استان هشدار آلودگی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) داده می‌شود.

محمدرضا انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی آخرین تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی نشان دهنده وقوع گرد و غبار در بخش‌های از جنوب کشور عراق و استان خوزستان است.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز وزش باد شدید شمال غربی روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر از عصر امروز تا روز جمعه اعمال نفوذ گرد و غبار از روی مناطق جنوبی عراق و خوزستان به روی شمال خلیج فارس و سواحل و مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر و در پی آن کاهش کیفیت هوا طی امشب و روز جمعه دور از انتظار نخواهد بود.

‏ انصاری ادامه داد: طی این مدت باید خودداری از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان سالمندان و بیماری آن احتیاط لازم در ترددهای برون شهری و دریایی انجام شود.

وی گفت: همچنین بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد از عصر امروز بتدریج سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت و با تداوم ورزش آن تا اواسط هفته آینده، سواحل استان در برخی ساعت ها مواج و متلاطم خواهد بود.

انصاری عنوان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعت‌هایی از وقت امروز تا اوایل فردا در برخی از مناطق استان بوشهر با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: همچنین از فردا تا روز یکشنبه هفته آینده دمای هوا در سطح استان بوشهر روند کاهشی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark