اصغرآباد خمینی‌شهر کتابخانه ندارد


اصغرآباد خمینی‌شهر کتابخانه ندارد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خمینی‌شهر گفت: توسعه کتابخانه‌ها یکی از نیازهای شهرستان است، اما هنوز شهر اصغرآباد کتابخانه‌ای ندارد.

مجتبی درویشی در گفت‌وگو با ایسنا به مشکلات کتابخانه‌ها در سطح شهرستان خمینی‌شهر اشاره و اظهار کرد: عمده‌ترین مشکل کتابخانه‌ها در خمینی‌شهر، کمبود منابع است. موجودی منابع باید براساس استانداردها به ازای هر نفر، ۴ کتاب باشد. با توجه به این مبنا، شهرستان خمینی‌شهر ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، بنابراین باید بالای یک‌میلیون و ۳۰۰ جلد کتاب داشته باشیم، ولی در حال حاضر نزدیک ۴۰۰ هزار نسخه کتاب موجود است که بر این اساس ۹۰۰ هزار نسخه کمبود منابع داریم.

وی افزود: همچنین برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اعتبارات مالی مورد نیاز است که اعتبارات برای تعمیرات و زیباسازی کتابخانه‌ها خیلی کم است. از نیازهای دیگر می‌توان به نیاز توسعه کتابخانه‌ها اشاره کرد، تعداد کتابخانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که افراد جامعه به کتابخانه دسترسی داشته باشند. به همین منظور سعی شده در هر محله یک کتابخانه وجود داشته باشد، اما متأسفانه شهر اصغرآباد، همچنان کتابخانه‌ای ندارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر درباره عدم وجود کتابخانه در شهر اصغرآباد، گفت: تلاش‌های زیادی در این زمینه شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم هر چند متولی این امر شهرداری است که باید فضایی را آماده و به نهاد کتابخانه‌ها واگذار کند تا تجهیز شود.

درویشی در مورد تعداد کتابخانه‌های دیگر شهرها و روستاهای شهرستان خمینی‌شهر گفت: شهر درچه ۶ کتابخانه دارد. در شهر کوشک نیز سال گذشته یک کتابخانه افتتاح شد. روستای تیرانچی نیز با مساعدت دهیاری یک کتابخانه خوب دارد و روستای قلعه امیریه هم یک کتابخانه مشارکتی دارد که متأسفانه به‌صورت غیرفعال درآمده و نیاز است بررسی و فعال شود.

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود تراکم بالای جمعیت در شهرک منظریه، چرا هنوز کتابخانه یا فرهنگسرایی در این شهرک وجود ندارد؟ اظهار کرد: این مشکل تا امسال در این شهرک وجود داشت، ولی در حال حاضر در محله آزادگان شهرک منظریه، طبقه دوم مسجد آزادگان تبدیل به کتابخانه و امسال این کتابخانه راه‌اندازی شده و تنها باید موجودی منابع آن افزایش یابد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان خمینی‌شهر، افزود: یکی از مشکلات شهرستان نبود تابلوهای راهنمای شهری برای کتابخانه‌های سطح شهر است که متأسفانه کتابخانه سجادیه مسجد آزادگان نیز هنوز تابلو راهنمایی شهری آن نصب نشده است.

وی انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان را دارای ظرفیت بالایی دانست و ادامه داد: این ظرفیت می‌تواند در توسعه کتابخانه‌ها و رفع مشکلات آن دخیل و کمک کننده باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند