کلینیک های غیرمجاز پوست و مو در بندرعباس یک شبکه مافیایی هستند


کلینیک های غیرمجاز پوست و مو در بندرعباس یک شبکه مافیایی هستند

بندرعباس-ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی هرمزگان گفت:مراکزی که تحت عنوان جعلی کلینیک پوست و مو به صورت غیرمجاز در استان وبه ویژه بندرعباس فعالیت می کنند ، یک شبکه مجرمانه مافیایی سازمان یافته و زیرزمینی هستند که سلامت شهروندان را تهدید می کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین کرمپور روز دوشنبه در یک نشست خبری ضمن توضیح بخشی از عملکرد این شبکه ها افزود: به تازگی با همکاری وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی با تعدادی از این مراکز برخورد شد،پیچیدگی و عمق فعالیت این شبکه ها به گونه ای بود که جز با همکاری وزارت اطلاعات ، امکان شناسایی وبرخورد با آنها وجود نداشت.

وی با اشاره به پلمب هفت مرکز غیرمجاز زیبایی و پوست ومو تصریح کرد: این مراکز تنها بخش بسیارکوچکی از این شبکه هستند و بخش اعظم آن با گردش مالی چند میلیاردتومانی همچنان فعال هستند.
وی با تشریح اقدام های انجام شده گفت: بر اساس گزارش اولیه دریافتی متوجه شدیم افرادی بدون تخصص و مدرک پزشکی و با جعل عنوان در حال فعالیت در این حوزه هستند که در مرحله اول یکی از افراد اصلی شناسایی و دستگیر شد.
به گفته دکتر کرمپور این فرد با مدرک کاردانی اتاق عمل تحت عنوان دکتر از حدود یک سال قبل فعالیت گسترده ای داشت و اقدام به عمل های جراحی، پیکرتراشی، تزریق ژل و بوتاکس و تزریق چربی می کرد که هر یک از این کارها تخصصی بوده و می تواند حتی منجر به مرگ بیمار شود.
رییس نظام پزشکی هرمزگان اضافه کرد: این فرد با تبلیغات گسترده مشتریان زیادی را جذب کرده بود و علاوه بر مراکز پوست و مو ، حتی در آرایشگاه ها وخانه ها نیز اقدلمات مجرمانه را انجام می داد.
وی سرقت سربرگ و مهر بیمارستان ها و مراکز درمانی استان و پزشکان وسوءاستفاده ازآنها را از دیگر جرائم صورت گرفته توسط این متهم و همدستانش اعلام کرد.
عکس این متهم منتشر شود
رییس سازمان نظام پزشکی هرمزگان اظهارداشت:انتظار می رود مقام قضایی اجازه انتشار تصویر چهره این فرد را بدهد تا افرادی که هدف اعمال مجرمانه و خلاف قانون وی قرارگرفته اند بتوانند این فرد را شناسایی کرده و شکایت کنند.

کرمپور، ایراد در ساختارهای نظارتی را یکی از دلایل رشد این مراکز غیرمجاز دانست و یادآور شد: همچنان بسیاری از این افراد و مراکز در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال فردی لیسانس حسابداری اقدام به تأسیس کلینیک زیبایی و کرده و حتی در حال افتتاح شعبه دوم خود در تهران است که خواستار برخورد دستگاه قضایی با این گونه افراد هستیم.
وی. تاکید کرد: چیزی به عنوان کلینیک پوست و مو وجاهت قانونی ندارد و هرگونه اقدام در این حوزه باید در درمانگاه های پوست و مو و توسط پزشک انجام شود و حتی پزشکان نیز در مطب مجاز به انجام عمل های جراحی در این حوزه نیستند.
دکتر کرمپور اضافه کرد:استان هرمزگان و شهر بندرعباس هیچگونه کمبودی در این بخش ندارد و تعداد مراکز مجاز آن از سرانه کشور بسیار بالاتر است و به همین دلیل نیازی نیست مردم با رفتن نزد افراد و مراکز غیرمجاز جان خود را به خطر اندازند.
وی اضافه کرد: تعدادی از این افراد هیچگونه صلاحیتی در این حوزه ندارند و برخی تنها با استفاده از مدرک صادر شده توسط جهاد دانشگاهی، به صورت غیرقانونی در این بخش فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: بدیهی است مافیای فعال و شبکه های سازمان یافته زیرزمینی که در این بخش درآمدهای میلیاردی دارند، با تذکر وتوصیه دست از اقدام های مجرمانه خود برنمی دارند و باید با اقدام قاطع قضایی جلوی آنان گرفته شود.
در این نشست با درخواست خبرنگاران قرار شد فهرست مراکز مجاز و قانونی تهیه و منتشر شود تا شهروندان بتوانند با مراجعه به این فهرست، مراکز قانونی را برای گرفتن خدمات انتخاب کنند.
دکترکرمپور همچنین در پاسخ به درخواست دیگر خبرنگاران برای اعلام اسامی مراکز غیرمجازپلمب شده اظهار داشت: اعلام نام این مراکز خارج از حوزه اختیارات وی است و دستگاه قضایی در این زمینه تصمیم گیرنده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟