پیام تسلیت حزب‌ الله و هیأت علمای بیروت در پی ارتحال آیت‌الله گلپایگانی


پیام تسلیت حزب‌ الله و هیأت علمای بیروت در پی ارتحال آیت‌الله گلپایگانی

جنبش حزب‌ الله و هیأت علمای بیروت در پیامی درگذشت آیت‌الله گلپایگانی را تسلیت گفتند و تصریح کردند، وی همواره یاری‌کننده انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، حزب‌الله لبنان در پیام تسلیت خود در پی درگذشت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی اعلام کرد، جهان اسلام و حوزه‌های علمیه یک عالم و فقیه توانا را از دست داد.

بر اساس گزارش «العهد»، در این پیام آمده، آیت‌الله گلپایگانی در عمر بابرکت خود دستاوردهای علمی بزرگی از جمله تألیفات فقهی، دینی و فکری داشته و علاوه بر آن در تعلیم و تربیت بسیاری از علما نقش داشته است. همانگونه که مشارکت ایشان از ابتدای انقلاب اسلامی ایران مشارکتی فعال و موثر از خلال فعالیت در مجلس خبرگان و شورای نگهبان بوده‌ است.

در پایان این بیانیه ارتحال آیت‌الله صافی به امام زمان (عج)، مراجع عظام، امام خامنه‌ای (دام ظله)، خانواده آیت‌الله صافی و تمام حوزه‌های علمیه تسلیت گفته شده است.

هیأت علمای بیروت

«هیأت علمای بیروت» نیز در پیام تسلیت خود، آیت‌الله صافی را از ستون‌های حوزه علمیه در قم خواند و افزود، وی عمر خود را برای خدمت به دین و علم صرف کرد.

در ادامه این پیام تسلیت آمده، مرحوم صافی از علمای بزرگ و استادی بود که جمع کثیری از اهل علم به دست ایشان تربیت شدند همانگونه که همواره یاری‌کننده انقلاب اسلامی ایران بود و با حرف و مواضع خود در برابر حکومت شاه ایستاد.

آیت‌الله‌العظمی لطف الله صافی گلپایگانی سهشنبه (دیروز/دوازدهم بهمن) در بیمارستانی در قم درگذشت. این مرجع عالیقدر سال‌ها به تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم اشتغال داشت و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از ثمرات عمر پربرکت وی است.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم حضرت امام خمینی(ره) ، از جمله فعالیت های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟