رفتاری جدید در بدن سویه‌ای جدید


رفتاری جدید در بدن سویه‌ای جدید

رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: امیکرون با نشانه‌های سرماخوردگی ساده، شایع شد اما تجربه بیماران و تأکید متخصصان حاکی از آن است که کرونای امیکرون به اندازه سویه‌های قبلی می‌تواند منجر به التهابات ریوی شود و این مسئله در واکسن نزده ها حادتر است.

علیرضا محمودی راد در گفت‌وگو با ایسنا با رونمایی از چهره واقعی امیکرون، اظهار کرد: این سویه می‌تواند افراد را در فاصله زمانی کوتاه مدت حتی یک ماه دوباره گرفتار کرونا کند.

وی افزود: امیکرون با نشانه‌های سرماخوردگی ساده، شایع شد اما تجربه بیماران و تأکید متخصصان حاکی از آن است که کرونای امیکرون به اندازه سویه‌های قبلی می‌تواند منجر به التهابات ریوی شود و این مسئله در واکسن نزده ها حادتر است.

این متخصص بیماری‌های‌های داخلی بیان کرد: جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که این سویه با ویژگی عبور از سیستم ایمنی می‌تواند افراد را در فاصله زمانی کوتاه مدت دوباره گرفتار کرونا کند.

محمودی راد اظهار کرد: تفاوت امیکرون با سویه قبلی کرونا در این است که بیشترین درگیری را در قسمت‌های فوقانی دستگاه تنفسی به وجود می‌آورد؛ به همین دلیل نشانه‌هایی که ایجاد می‌کند به صورت سرفه‌های مزاحم، سردرد، آبریزش زیاد بینی و درد بدن است.

وی یادآور شد: از طرفی، میزان فراگیری واگیری در و قدرت انتقال امیکرون بسیار زیاد است؛ کافیست حداقل ۱۵ دقیقه با فرد مبتلا بدون ماسک در فاصله نیم متری یا کمتر صحبت کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر