برگزاری نمایشگاه تخصصی غیرمصوب در مازندران ممنوع شد


برگزاری نمایشگاه تخصصی غیرمصوب در مازندران ممنوع شد

ساری - ایرنا - استانداری مازندران با ارسال بخشنامه‌ای برای فرمانداری‌های استان برگزاری هرگونه نمایشگاه‌ کالا غیرمصوب در اماکن دارای مجوز یا فاقد آن را ممنوع کرده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران این نامه را به استناد د رخواست اداره کل صنعت، معدن و تجارت و با هدف جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر گروه های صنفی استان اعلام کرد که طی دو سال گذشته به خاطر شیوع کرونا وضعیت مناسبی نداشتند.

استانداری مازندران در این نامه تاکید کرده است که برگزاری هرگونه نمایشگاه‌ کالا و خدمات بویژه نمایشگاه تخصصی تجاری بدون مجوز، غیرمصوب و خارج از تقویم نمایشگاهی در سایت ها و مراکز نمایشگاهی به هر نحوی تخلف محسوب می شود.

در این نامه از فرمانداران خواسته شده است تا در صورت مشاهده برگزاری نمایشگاه غیرمصوب ، ضمن گزارش مورد به مبادی ذیربط و اقدامات قانونی بعدی، این اقدام به عنوان امتیاز منفی برای سایت‌ها و مراکز نمایشگاهی در نظر گرفته شده و در ارزشیابی و تایید عناوین نمایشگاهی سال‌های بعد اعمال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندرن خطاب به فرمانداران تاکید کرد : با توجه به تاکید استاندار مازندران مبنی بر حمایت از واحدهای صنفی استان در شرایط حس کرونایی و اتخاذ تمهیدات مناسب برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های وارده به این قشر زحمت‌کش، ضروری است به منظور پیشگیری از نارضایتی و اعتراض صنوف مختلف بویژه در ایام پایانی سال با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با استفاده از ظرفیت های قانونی، اقدامات پیشگیرانه را از برگزای نمایشگاه‌های غیرمجار و خارج از تقویم نمایشگاهی بویژه نمایشگاه مبلمان و لوازم خانگی در مراکز نمایشگاهی مصوب، غیرمصوب و سایر اماکن انجام و از نتیجه استانداری را مطلع کنید.

حسن خیریانپور افزود : تنها مرجع صدور مجوز برای نمایشگاه‌های تخصص تجاری ، اداره کل صنعت، معدن وتجارت مازندران است و عناوین پیشنهادی مراکز نمایشگاهی استان پس از بررسی دقیق فنی و کارشناسی در کمیته نمایشگاهی، در جلسات کارگروه توسعه صادرات که با حضور استاندار به تصویب رسیده در نهایت پس از تایید و ابلاغ نهایی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران قابلیت اجرا خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در نامه ای که برای استانداری ارسال و درخواست ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های غیرمصوب کالا را داد ، نوشت : در دو سال اخیر شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از فعالیت های اقتصادی کند و برخی مشاغل هم با شدت همه گیری این ویروس دچار رکورد شوند تا جایی که موجب عدم فعالیت بسیاری از واحدهای صنفی و تولیدی استان و حتی تعطیلی واحدهای صنفی شده است تا جایی که ضرر و زیان ناشی از کرونا بر کسب و کارهای کوچک بویژه برخی از واحدهای تجاری، و صنفی استیجاری به قدری بود که باعث تعطیلی این واحدها شد.

حسینقلی قوانلو افزود : با توجه به در پیش بودن ایام پایانی سال و تحرک در خرید شب عید و جبران بخشی از این خسارت ها، مشاهد می شود برخی از مجریان نمایشگاهی به هر طریقی اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های غیرقانونی می کنند که این امر مانع از کسب و کار واحدهای صنفی شده است

وی از استاندار مازندران خواست با صدور بخشنامه و ابلاغ آن به فرمانداران شهرستان ها، اقدامات قانونی را در جلوگیری از برگزاری هرگونه نمایشگاه‌های غیرقانونی کالاو خدمات به ویژه نمایشگاهای تخصص تجاری مبلمان و لوازم خانگی را انجام دهند.

برپایی نمایشگاه کالا و خدمات بدون مجوز تخلف است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نیز برگزاری هرگونه نمایشگاه کالا و خدمات بویژه نمایشگاه تخصصی تجاری مبلمان و لوازم خانگی فاقد مجوز و خارج از تقویم دانشگاهی را تخلف توصیف کرد و هشدار داد : در صورت مشاهده، علاوه بر انجام سایر اقدامات قانونی، مرکز نمایشگاهی نیز پلمب می شود.

حسینقلی قوانلو با اشاره به ضرور و زیان های وارد به واحدهای تولیدی و صنفی این استان در پی همه گیری شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی صنوف نیز شده است، افزود: مردم در ایام پایانی سال تحرکی بیشتری برای خرید کالا دارند که همین امر می تواند بخشی از ضرر و زیان ناشی از همه گیری ویروس کرونا به اصناف را تا حدود جبران کند.

وی برپایی چهارمین دوره نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو در محل نمایشگاه بین المللی قائمشهر را خلاف قانون عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از ادامه فعالیت این نمایشگاه، مکاتبات لازم صورت گرفته است.

قوانلو سازمان توسعه تجارت ایران را متولی صدور مجوز برپایی نمایشگاه در کشور عنوان کرد و با بیان اینکه پارسال مجوز برپایی ۱۱ نمایشگاه کالا و خدمات در مازندران صادر شده بود که به علت شیوع ویروس کرونا، هیچگونه نمایشگاهی برپا نشد، افزود : طبق تصمیم این سازمان، مقرر شد از نیمه دوم امسال ۶ نمایشگاه در مناطق مختلف مازندران برپا شود و برگزاری هر نمایشگاهی غیر از این موارد تخلف محسوب می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر