اعتکاف در همه شهرهای آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود


اعتکاف در همه شهرهای آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اعتکاف در همه شهرهای استان برگزار می‌شود ولی در مناطق با وضعیت قرمز، مراسم با یک‌سوم‌ظرفیت خواهد بود.

حجت الاسلام منصور امامی روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی برپایی مراسم معنوی اعتکاف در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: امسال در استان در صورتی که وضعیت شهرهای استان به قرمز نرسد، اعتکاف با همه ظرفیت‌ها برگزار می‌شود و اگر وضعیت قرمز باشد، با یک سوم ظرفیت برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری مراسم اعتکاف را تدبر در دین ، ترویج حفظ ارزش‌های دینی و احیای سیره اهل بیت عنوان کرد و افزود: ستاد اعتکاف استان متشکل از ۶ کمیته به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی راه اندازی شده است و در شهرستان ها نیز ائمه جمعه ریاست ستاد شهرستانی را به عده خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: یکی از کمیته‌ها، فرهنگی و قرآنی است که اعضای آن را اداره تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی سپاه، معاونت تبلیغ حوزه علمیه برادران و خواهران، نهاد رهبری در دانشگاه، دبیرخانه ستاد کانون مساجد، اداره کل ارشاد، کانون مداحان و ستاد امر به معروف به عهده دارند و تبلیغات اسلامی مسوولیت این کمیته را به عهده گرفته است.

حجت الاسلام امامی گفت: تدوین دستورالعمل بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا و نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تأمین احتیاجات پزشکی و استقرار یک دستگاه آمبولانس در محل برگزاری نیز در دستور کار ستاد برگزاری اعتکاف قرار دارد.

وی ادامه داد: مساجد مد نظر در شهرستان‌های استان برای برگزاری اعتکاف مشخص شده‌اند و روزهای آتی سامانه ثبت نام اعلام خواهد شد و افراد می‌توانند با مراجعه به آن سامانه ثبت نام و مساجد مورد نظر خود را نیز انتخاب کنند.

به گزارش ایرنا، آیین اعتکاف در روزهای سیزدهم تا پانزدهم رجب هر سال برگزار می شود و امسال ۲۶ تا ۲۸ بهمن، روزهای برگزاری اعتکاف هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان