بالاخره چراغ جشنواره روشن شد/ میرکریمی و حجازی فر خوش درخشیدند


بالاخره چراغ جشنواره روشن شد/ میرکریمی و حجازی فر خوش درخشیدند

پس از اکران فیلم های متوسط و ضعیف که صدای اعتراض اهالی رسانه را درآورده بود، اکران دو فیلم «نگهبان شب» و «موقعیت مهدی» ورق را به سود جشنواره برگرداند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا میرکریمی که آخرین بار با فیلم «قصر شیرین» و در سال ۹۷ در جشنواره حضور داشت، امسال با «نگهبان شب» ی که در سکوت کامل رسانه ای تولید شده، پا به جشنواره چهلم گذاشته است.
فیلمی که برای بازیگر نقش اول خود فراخوان و تست بازیگری گرفته بو تا از میان افراد مختلفی که آمده بودند، تورج الوندی انتخاب می شود که بدون شک بازی روان و در خدمت فیلم او لااقل او را جز کاندیدهای سیمرغ خواهد کرد. بازیگری که لهجه کرمانی را بی اشکال ادا می کند درحالی که کرمانی نیست و با اینکه اولین تجربه سینمایی اش به حساب می آید، به خوبی از عهده نقش خود برآمده است.
در کنار بازی خوب تورج الوند، نمی شود از بازی فوق العاده لاله مرزبان به سادگی گذشت. مرزبانی که به خوبی توانسته نقش یک زن کم شنوا، عاشق و ساده را به خوبی بازی کند.
یکی از ویژگی های مهم «نگهبان شب» نمایش مفاهیمی مثل سادگی، صداقت، پاکی و روراستی بود که میرکریمی با استادی و مهارت همه اینها را به تصویر کشیده است. مفاهیمی که سال هاست جای خالیشان در سینما ما احساس می شود.
«نگهبان شب» قطعا یکی از فیلم های خوب جشنواره چهلم و سینمای ایران خواهد بود.
اما در سانس دوم فیلم های اکران شده، هادی حجازی فر که مدت هاست درگیر ساخت سریالی با محوریت شهید مهدی و حمید باکری است، سینمایی «موقعیت مهدی» را به جشنواره چهلم رسانده است. معمولا وقتی سریالی ساخته می شود و اعلام می شود که یک نسخه سینمایی از آن سریال آماده پخش شده، خلاصه ای از آن سریال بازتدوین می شود، اما حجازی فر نسخه تقریبا متفاوتی از آن سریال راهی جشنواره کرده است.
« موقعیت مهدی» در چند پرده سینمایی، به مقطعی از زندگی برادران باکری تا شهادت آنها می پردازد.
هادی حجازی فر علاوه بر کارگردانی، خود ایفاگر نقش شهید مهدی باکری هم هست.
«موقعیت مهدی» قصه یک خطی برای تماشاگر تعریف نمی کند و مخاطب در چند پرده سینمایی با قصه های جداگانه ای روبروست که قرار است درنهایت همه آنها پازل گونه، «موقعیت مهدی» را برای ما شکل دهند.
در فیلم های دفاع مقدسی، تماشاگر عادت دارد که قهرمان فیلم با پیروزی لشکر خودی همراه شود هرچند که درنهایت همان قهرمان به شهادت می رسد، اما در این فیلم شکست های لشکر خودی به نمایش گذاشته می شود و تماشاگر احساس می کند که با قهرمانی بازنده و شکست خورده مواجه است.
هرچند حجازی فر برای کاستن تلخی این فیلم سعی کرده با استفاده از زبان ترکی و شوخی هایی که در لابلای فیلم کاشته، قدری فیلم را بالانس کند.
روح الله زمانی، بازیگر فیلم خورشید مجیدی نیز در این فیلم بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و ثابت کرده که می تواند این راه را با موفقیت ادامه دهد.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس| استایل جدید سروش صحت در نمایشگاه کتاب