​ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه گذاری در سال 2022


سال 2021 نیز با تمام فرازو نشیب‌هایی که در دنیای ارزهای دیجیتال داشت به پایان رسید. بیت کوین، پادشاه رمز ارزها که این سال را پر قدرت شروع کرده بود، در اواسط ماه می ترمزش کشیده شد و به دنبال آن بازار آلت کوین‌ها نیز ریزشی شد.

پس از مدتی که بیت کوین نفس تازه کرد، مجدداً شروع به حرکت کرده و بالاترین قیمت ۶۹ هزار دلار را در ماه نوامبر به ثبت رساند. بسیاری از آلت کوین‌ها نیز ATH جدیدی ثبت کردند.

با شروع سال ۲۰۲۲ چه اتفاقی برای رمزارزها افتاد؟

از آن زمان تاکنون، بیت کوین که بسیاری انتظار داشتند تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار برسد، سال ۲۰۲۲ را با روند نزولی آغاز کرده و همچنان به کاهش قیمت خود ادامه می‌دهد.

البته تعجبی ندارد که در بازار رمزارز مانند هر بازار مالی دیگری، عرضه و تقاضا تعیین کننده باشد. بنابراین، هر زمانی که بازار به شدت صعودی شده و تقاضا بالا می‌رود، به این به معناست که بازار در حرص و طمع شدید قرار دارد. در این جا، کارکشته‌های بازار دارایی خود را به فروش می‌رسانند. در حالی که، تازه‌واردان به طمع کسب سود در حال خرید هستند.

این چرخه سال‌هاست که در تمام بازارهای مالی برقرار است و بنابراین تعجبی ندارد که بازار ارزهای دیجیتال نیز از آن مستثنی نباشد. هر چند که بازار رمز ارزها به دلیل آنکه هنوز به بلوغ نرسیده، نسبت به سایر بازارهای مالی فرازو فرودهای شدیدتری را تجربه می‌کند. اما به همان اندازه که ریسک بالاتری دارد، سودهای بیشتری هم نصیب کاربران خود می‌کند.

چگونه وارد بازار رمزارزها شویم؟

اگر تازه وارد بازار رمزارزها شده‌اید یا قصد ورود به آن را دارید، بهتر است بدانید که بازار رمز ارزها بازار پر ریسکی است و البته نیاز به صبر و حوصله فراوانی دارد. شما چه تریدر باشید و چه سرمایه‌گذار، باید با پیچ و خم‌های این بازار آشنا باشید تا بدانید چه زمانی بهترین وقت سرمایه‌گذاری و چه زمانی بهترین وقت برای ترید کردن است.

برای این کار، لازم است تا با انواع تحلیل‌ها به ویژه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال آشنا باشید و بتوانید رفتار بازار را شناسایی کنید. همه اینها میسر نمی‌شود، مگر با تمرین زیاد و کسب تجربه. بنابراین، همیشه به تازه‌واردان توصیه می‌شود که با سرمایه کم وارد این بازار شده و از سرمایه‌ای استفاده کنند که نیازی به آن نداشته باشند.

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، اکنون زمان مناسبی برای این کار است. بازار در ترس شدید قرار دارد و پول از دست افراد بی‌تجربه در حال انتقال به دست حرفه‌ای‌هاست. همان افرادی که در اوج قیمت خرید کرده و اکنون از ترس از دست دادن سرمایه خود در حال فروختن دارایی خود با ضرر هستند.

یکی از بهترین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری یا به اصطلاح هولد کردن در ارزهای دیجیتال، خرید در کف قیمت است. از آنجایی که هیچکس نمی‌داند دقیقاً کف قیمت کجاست، بهترین راه خرید به صورت پله‌ای است. بدین ترتیب که سرمایه خود را به چند قسمت تقسیم کرده و با هر قسمت در بازه‌های زمانی مختلف خرید کنید. از این طریق، میانگین خرید شما کاهش یافته و در آینده با افزایش قیمت‌ها سود خوبی نصیبتان می‌شود.

چند رمزارز خوب برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲

در بازار ارزهای دیجیتال، با کاهش قیمت بیت کوین بسیاری از آلت کوین‌ها کاهش قیمت بیشتری را تجربه می‌کنند. در شرایط فعلی و با ریزش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها نیز برای هولد و سرمایه‌گذاری به قیمت‌های ارزنده‌ای رسیده و خرید آنها مقرون به صرفه است.

چه رمزارزهایی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

بیت کوین، اتریوم، کاردانو، پولکادات، بایننس کوین از جمله ارزهای بنیادی هستند که اکنون قیمت بسیار مناسبی داشته و می‌توانند یک پله از خرید شما را به خود اختصاص دهند.

شما می‌توانید برای خرید رمز ارزهای مورد علاقه‌تان به صرافی‌های ارز دیجیتال مراجعه کنید. صرافی‌های خارجی به دلیل شرایط تحریم، مجاز به احراز هویت کاربران ایرانی و ارائه خدمات به آنها نیستند. لذا، کار با این صرافی‌ها همواره با خطر مسدود شدن حساب مواجه است. از این رو، بهتر است برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال یک صرافی داخلی معتبر پیدا کنید تا خیالتان راحت باشد.

منبع: همشهری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)