690 میلیارد ریال برای حمایت از زلزله‌زدگان اندیکا هزینه شده است


690 میلیارد ریال برای حمایت از زلزله‌زدگان اندیکا هزینه شده است

اهواز - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: 690 میلیارد ریال از زمان وقوع زلزله اندیکا تاکنون برای حمایت از زلزله زدگان این شهرستان هزینه شده است.

جمال شیبه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : این مبلغ مربوط به اهدای وسایل ضروری زندگی شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، پتو و ... بوده است.

وی افزود: ۲۵۰ سری جهیزیه به ارزش ریالی هر سری بیش از ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای زوج‌های جوان و زیرپوشش این شهرستان تهیه شده که در دهه مبارک فجر به آنان اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: با اهدای این سری جهیزیه دیگر هیچ زوج زیرپوششی در شهرستان اندیکا در صف انتظار جهیزیه نیست.

وی گفت: در بحث مسکن هم طبق ضوابط کمیته امداد امام خمینی(ره)، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای تکمیل واحدهای مسکونی به هر خانوار زیرپوشش کمک بلاعوض، و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیکا حدود پنج هزار و ۳۵۰ خانوار و بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ مددجو زیرپوشش دارد.

۱۲ مهر امسال زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد که ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر آن دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است