اعمال اقدامات جدید مقابله با شیوع کرونا در متروی شیراز


اعمال اقدامات جدید مقابله با شیوع کرونا در متروی شیراز

معاون بهره‌برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه سازمان متبوعش تلاش خود را برای به کارگیری روش‌هایی با هدف کنترل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمان شیوع کرونا، معطوف کرده است، از اجرایی شدن شیوه‌های جدید برای تحقق این هدف خبر داد.

علیرضا گلزارتهرانی چهارشنبه ۲۰ بهمن به ایسنا گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، اقداماتی در راستای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و کمک به حفظ سلامت شهروندان و رعایت دستورالعمل‌های مصوب ستاد مدیریت بیماری کرونا، اجرایی شده است که همچنان تداوم دارد.

او با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه ایام شیوع کرونا در مترو الزامیست، گفت: اکنون و با توجه به قرار داشتن در شرایط قرمز و پیک ششم کرونا و شیوع سویه‌ی اُمیکرون، اقدامات بهداشتی سازمان حمل و نقل ریلی نیز با تاکید بیشتری تداوم دارد.

گلزارتهرانی گفت: طی ۲ سال گذشته، اقدامتی نظیر ضدعفونی کردن روزانه قطارها، آسانسور و پله های برقی که در معرض دسترسی مسافران قرار دارد، اجرایی شده و تداوم دارد، از طرفی توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین کارکنان مستقر در ایستگاه ها دنبال می شود.

این مقام مسئول از آماده‌سازی زمینه برای استقرار نیروی پلیس در ۲۰ ایستگاه مترو با هدف ممانعت از ورود مسافرانی که واکسن تزریق نکرده یا از ماسک استفاده نمی‌کنند، خبر داد و گفت: البته امکانی فراهم شده که به شکل موردی، مسافران ماسک تهیه کنند.

گلزارتهرانی خاطرنشان کرد: اگر مسافری بدون ماسک وارد ایستگاه شود می تواند از امکانات فراهم شده استفاده و ماسک تهیه کند، همچنین آموزش های لازم به کارکنان ایستگاه ها و کارشناس های بهداشت ایمنی سازمان داده شده است.

معاون سازمان قطار شهری شیراز نسبت به همکاری نیروی انتظامی برای اعمال کامل دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: انتظار داریم با همکاری و استقرار نیروهای پلیس در ایستگاه ها از شیوه تذکر و توزیع موردی ماسک خارج شده و سلامت شهروندان را با جدیت بیشتری مدنظر قرار دهیم.

گلزارتهرانی با بیان این که تمام کارکنان مترو شیراز حداقل ۲ نوبت واکسن را تزریق کرده اند، گفت: بیشتر نیروهای سازمان، نوبت سوم را تزریق کرده اند و با سخت گیری خواسته ایم که سایر پرسنل نیز در اسرع وقت نسبت به تزریق نوبت سوم اقدام کنند.

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، تاکیدِ دانشگاه علوم پزشکی شیراز را برای تزریق نوبت سوم واکسن ضروری دانست و افزود: اگر سامانه امید یا سامانه ماسک فعال شود، می توان هنگام شارژ یا تهیه بلیت از ورود مسافرانی که نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن بی تفاوت بوده اند با همکاری نیروی پلیس جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، شهروندان در شیراز، بارها پیرامون لزوم رعایت کامل مفاد دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای عمومی و حمل و نقل عمومی، نظیر مترو و اتوبوس درون شهری، تاکید و از وضعیت کنونی انتقاد کرده‌اند؛ براساس گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایسنا، هم اینک از ورود مسافران فاقد ماسک به مترو در شیراز ممانعت نشده و حتی تذکری هم از سوی کارکنان ایستگاه‌ها به این افراد داده نمی‌شود.

الزام همراه داشتن کارت واکسن برای تهیه بلیط و استفاده از مترو و اتوبوس درونشهری نیز در شیراز همچنان در حد دستورالعمل شفاهی مانده و در عمل اجرایی نشده است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مهاجم تیم فوتبال آلومینیوم اراک به فجر سپاسی شیراز پیوست