توزیع بیش از ٢ هزار تن بذر اصلاح شده برنح در گیلان آغاز شد


توزیع بیش از ٢ هزار تن بذر اصلاح شده برنح در گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تولید بیش از ٢ هزار تن بذر اصلاح و گواهی شده برنج در این استان گفت: توزیع این بذرها از امروز شنبه در گیلان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، صالح محمدی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی همه ساله برای پایداری و افزایش ضریب خودکفایی برنج با برنامه پیشنهادی به شرکت های تولید کننده انتظار تولید بذر اصلاح و گواهی شده برنج را داریم که امسال بیش از ٢ هزار تن انواع این بذرها تولید شده است.

وی درباره نحوه توزیع این بذرها از نوع ارقام هاشمی، آنام، خزر، گیلانه، گیلار، رش و کیان افزود: کشاورزان و تولیدکنندگان می توانند با مراجعه به مراکز مجاز توزیع کود و بذر، این بذرها را دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه این بذرهای تولید شده، شرایط کنترل را پشت سر می گذارند، اظهار داشت: توصیه جهادکشاورزی و کارشناسان این حوزه این است که حداکثر ۵۰ کیلوگرم از بذرهای اصلاح و گواهی شده در هر هکتار استفاده می شود.

وی بیان داشت: هفت نوع بذر اصلاح و گواهی شده برنج در استان گیلان تا پایان امسال و نیمه اول فروردین با توجه به استقبال کشاورزان در مراکز توزیع به متقاضیان تحویل داده می شود.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه