تربیت استاندار یا فرماندار موفق در گرو توجه به آموزش و پرورش است


تربیت استاندار یا فرماندار موفق در گرو توجه به آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با وی گفت: اگر بخواهیم استاندار یا فرماندار موفقی تربیت کنیم باید به آموزش و پرورش توجه شود چرا که آموزش و پرورش مبنای توسعه و پیشرفت است.

رضا رضایی در این دیدار بیان کرد: در استان، 116 دانش آموز شامل 31 دانش آموز دختر و 85 دانش آموز پسر در مدارس متوسطه اول صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی تحصیل می کنند.

وی افزود: همچنین 815 دانش آموز متوسطه دوم شامل 376 دانش آموز دختر و 439 دانش آموز پسر در دبیرستان های دور دوم صدرا مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس صدرا در شهرستان های ریگان، سیرجان، کرمان، بم، رفسنجان، کهنوج، جیرفت، زرند و منوجان فعال هستند.

رضایی با بیان این که آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی دارد، اظهار داشت: درکشور ما هنوز آموزش و پرورش جایگاه خود را نیافته و ضرورت دارد ردیف های بودجه ای این دستگاه افزایش یابد.

وی گفت: اگر بخواهیم استاندار یا فرماندار موفقی تربیت کنیم باید به آموزش و پرورش توجه شود چرا که آموزش و پرورش مبنای توسعه و پیشرفت است، جایگاه تربیت انسان های خوب، روحانیون اثرگذار، سیاست مداران موفق، نمازگزاران مخلص و....در آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دغدغه همه مسئولان ما باید در مسیر پرورش و آموزش خوب باشد، درهای آموزش و پرورش بر روی افرادی که در راستای تحقق مفاد سند تحول بنیادین تلاش می کنند باز است، اگر تربیت دانش آموزان به درستی انجام شود، مشکلات کمتری در جامعه خواهیم داشت.

رضایی بیان کرد: شایسته است روحانیون با برنامه و صاحب اندیشه و با افکار به روز و آشنا با فناوری اطلاعات و فضای مجازی به مدارس روند تا بتوانند بر دانش آموزان تاثیرگذارند.

وی بر راه اندازی بیشتر مدارس "صدرا" با کمک خیران تاکید کرد و افزود: 262 مدرسه همجوار با مسجد در استان داریم، اگر دانش آموزان را برای نماز به مسجد وصل کنیم، ارتباط و علاقه به مسجد بیشتر می شود، بهتر است ائمه جماعات برای ترغیب بیشتر نمازگزاران، زمان نماز را کوتاه کنند و برنامه های متنوعی هم در خصوص طرح پیوند سه میم (مسجد، مدرسه، منزل) برای نهادینه سازی فرهنگ نماز و فعالیت های دینی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل