مهرداد جهاندیده روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تصمیم با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اجرای سیاست تمرکز زدایی و تکریم اربابرجوع اتخاذ شده است.
وی افزود: بر این اساس متقاضیان واجد شرایط اخذ گواهینامههای شغلی برای انجام صدور و تمدید گواهینامه می توانند به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها مراجعه کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فرآیند مذکور تاکنون توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها وزارت متبوع انجام میشد.
وی ادامه داد: همه متقاضیان برای تمدید گواهینامه شغلی میبایست هنگام مراجعه دفترچه ی گواهینامه شغلی خود را همراه داشته باشند و این خدمت به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.
جهاندیده اظهارداشت: بر اساس قانون کار، کارگر به کسی اطلاق می شود که به درخواست کارفرما و در مقابل دریافت حق السعی انجام کار مشخصی را بر عهده دارد و بر همین اساس هر ایرانی که در خارج از کشور و به ازای دستمزدی که دریافت و مشغول بکار است، می تواند متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشد.
وی افزود: شرط اصلی صدور گواهینامه شغلی، احراز اشتغال متقاضی در خارج از کشور و تایید مدارک شغلی متقاضی توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشوری است که متقاضی در آنجا اشتغال دارد و به عبارتی در هر کشور خارجی که نمایندگی دایر و مشغول ارائه خدمات است ، متقاضیان گواهینامه شغلی نیز میتوانند در صورت تایید مدارک شغلی خود متقاضی دریافت گواهینامه شغلی باشند.
فرآیند صدور و تمدید گواهینامههای شغلی به ادارات کل استانی واگذار شد
زاهدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با ابلاغ بخشنامه سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، صدور و تمدید گواهینامههای شغلی ایرانیان شاغل در خارج از کشور به ادارات کل استانی واگذار شد.