پژوهشگران مشهدی تروکار آندوسکپی جراحی‌ ساختند


پژوهشگران مشهدی  تروکار آندوسکپی  جراحی‌ ساختند

مشهد- ایرنا- پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت تروکار آندوسکوپی یکبار مصرف ، مورد کاربرد در برخی از جراحی‌ها شدند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از مهندس "حسن طالبی"، مدیرعامل شرکت دانش بنیان "توان‌سازان ترنم سلامت" گزارش داد: تروکار آندوسکوپی یکبار مصرف ابزاری است که در جراحی‌های زنان، داخلی و نفرولوژی کاربرد دارد و در مدل‌های گوناگون ساخته می‌شود.
وی بیان کرد: بازار هدف این محصول شبکه توزیع و فروش تجهیزات پزشکی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و همچنین کشورهای همسایه است و مصرف‌کننده نهایی این محصول جراحانی هستند که در بخش‌های مختلف جراحی به روش لاپاراسکوپی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: تروکارهای یکبار مصرف موجود در بازار از چین و کشورهای اروپایی وارد می‌شود و تنها یک شرکت داخلی در این زمینه فعالیت دارد، که محصول تولیدی آن‌ها تروکار چندبار مصرف است.
به گفته وی، تروکار آندوسکوپی ساخت این شرکت به لحاظ کیفیت تاییدیه‌های اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دریافت کرده است و از نظر قیمت هم در مقایسه با نمونه‌های خارجی برای مصرف کننده قیمت پایین‌تری دارد.
شرکت توان سازان ترنم سلامت از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ با هدف پژوهش، طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی فعالیت خود را در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد واقع در پژوهشکده بوعلی آغاز کرده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!