مزایا و معایب پژو 207 صندوقدار


مزایا و معایب پژو 207 صندوقدار

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) در این مطلب قصد داریم نگاهی به ویژگی‌ها و مشخصات پژو 207 صندوقدار بیندازیم و مزایا و معایب این محصول ایران خودرو را بررسی کنیم. پس از ورود موفقیت‌آمیز پژو 206 به بازار و استقبال زیاد از آن، ایران خودرو به فکر تولید خودرویی جدید تحت عنوان پژو 207 افتاد و یک هاچ بک پرطرفدار... نوشته مزایا و معایب پژو 207 صندوقدار...

در این مطلب قصد داریم نگاهی به ویژگی‌ها و مشخصات پژو 207 صندوقدار بیندازیم و مزایا و معایب این محصول ایران خودرو را بررسی کنیم.

پس از ورود موفقیت‌آمیز پژو 206 به بازار و استقبال زیاد از آن، ایران خودرو به فکر تولید خودرویی جدید تحت عنوان پژو 207 افتاد و یک هاچ بک پرطرفدار را تبدیل به سدان شهری جمع و جور و خانوادگی کرد. سال 1397 اولین ورود این خودرو به بازار داخلی بود و پس از آن دو سال بعد در سال 1399 خط تولید آن متوقف شد.

در این مطلب قصد داریم به بررسی پژو 207 صندوقدار بپردازیم و ببینیم آیا این سدان شهری ارزش خرید دارد یا نه؟ معایب و مزایای این خودروی تولید ملی را در ادامه بخوانید.

مزایا و معایب پژو 207 صندوقدار چیست؟

طبق آنچه ایران خودرو منتشر کرده، پژو 207 صندوقدار مانند سایر هم‌نسلی‌های خودش از قبیل پژو 206 تیپ 6 یا پژو 207 اتوماتیک، هیچ تفاوتی از نظر مشخصات فنی ندارد و در واقع همان پلتفرم روی این خودرو نیز سوار شده است. از جمله مشخصات فنی 207 صندوقدار پیشرانه 4 سیلندر 1587 سی سی است که می‌تواند تا حداکثر قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را تولید کند. وظیفه انتقال نیروی این خودرو به دیفرانسیل‌ها بر عهده گیربکس اتوماتیک 4 سرعته است.

امکانات پژو 207 صندوقدار همان آپشن‌هایی است که در نسخه هاچ بک آن دیدیم و تفاوت چندانی بین این دو خودرو وجود ندارد، اما برخی امکانات اضافی مانند فرمان برقی و آینه‌های تاشوی برقی خواهد داشت. در ادامه همراه ما باشید تا مزایا و معایب این خودرو را بررسی کنیم.

مزایای پژو 207 صندوقدار چیست؟

مزایا و معایب پژو 207 صندوقدارمزایا و معایب پژو 207 صندوقدار

عده‌ای معتقدند که طراحی ظاهری پژو 207 صندوقدار نامتقارن است و همخوانی بین طرفین خودرو دیده نمی‌شود. تغییراتی که در این خودرو نسبت به 206 صندوقدار اعمال شده، خواه ناخواه بهتر و کاربردی‌تر است و باعث شده چهره این سدان جمع و جور مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل به نظر بیاید.

اگر نگاهی به چراغ‌های جلو بیندازید، طراحی خشن و تهاجمی جذابی خواهید دید که منجر به خلق هارمونی جسورانه‌ای شده است. فضای کلی کابین نسبت به مدل قبلی این خودرو بزرگ‌تر است و آنچه به عنوان متریال در این خودرو به کار رفته، تغییری نسبت به قبل نداشته است. البته نمای کلی کابین آن از جمله فرم داشبورد، فرمان و روکش درب‌ها بهینه‌تر و زیباتر از پژو 206 اس دی خواهد بود.

از دیگر مزایای 207 صندوقدار می‌توان به ترمزهای قدرتمند آن اشاره کرد. اگر نگاهی به خودروهایی که در این رده قیمتی قرار دارند بیندازید، متوجه خواهید شد که سیستم ترمز آنها در عقب کاسه‌ای است که سیستمی بسیار قدیمی و منسوخ شده تلقی می‌شود، اما در پژو 207 صندوقدار، ترمزها در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب نیز از نوع دیسکی است.

مزایا و معایب پژو 207 صندوقدارمزایا و معایب پژو 207 صندوقدار

از دیگر مشخصات جذاب ترمزهای این خودرو می‌توان به ترمز ضد قفل یا ABS، توزیع نیروی الکترونیکی EBD و ترمز اضطراری خودکار یا EBA اشاره کرد که این خودرو را در شرایط و اوضاع خوبی از نظر ایمنی قرار می‌دهد.

اغلب کسانی که به دنبال خرید خودرو هستند تمایل دارند با قیمتی مناسب، امکانات رفاهی خوبی نصیبشان شود. یکی از مزایای دیگر پژو 207 صندوقدار برخورداری از امکانات و آپشن‌های قابل قبول است. در واقع این طور می‌توان گفت که یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو، امکانات کاملی است که دارد.

از همان زمانی که پای خودروهای چینی به بازار داخلی باز شد و امکانات و آپشن‌های آنها عاملی برای موفقیتشان شد، خودروسازان داخلی در صدد بر آمدند تا امکانات رفاهی محصولاتشان را ارتقا ببخشند. از جمله خودروهایی که توانستند در این زمینه خوش بدرخشند، پژو 207 صندوقدار و خانواده دنا بودند. پژو 207 هاچ بک دارای امکانات کامل و خوبی بود و نسخه صندوقدار آن حتی عملکرد بهتری داشته و آپشن‌های بیشتری ارائه کرده است. برخی از امکانات این خودرو به شرح زیر است:

کلید قفل‌کن و بازکن در صندوق عقب، اسپویلر عقب، کروز کنترل، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، سیستم روشنایی Follow Me Home، دی لایت، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرمکن‌دار، تهویه مطبوع اتوماتیک، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)، فرمان برقی و مانیتور 7 اینچی لمسی به همراه 4 بلندگو. همچنین در نمونه‌های اولیه پژو 207 اس دی شاهد رینگ‌های آلومینیومی بودیم، ولی از سال 98 این آپشن حذف شد.

مزایا و معایب پژو 207 صندوقدارمزایا و معایب پژو 207 صندوقدار

تقریبا تمام کسانی که اقدام به خرید خودرو می‌کنند، انتظار دارند تا شرکت خودروسازی که از آن خودرو را خریداری کرده‌اند، خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید در شرایط فعلی کشور ما که در تحریم قرار دارد و ورود هرگونه قطعات ناممکن یا حداقل بسیار دشوار است، اگر خودرویی دچار مشکل و خرابی شود مصیبتی خواهد بود.

با توجه به این که طراحی ظاهری و دیگر مشخصات پژو 207 صندوقدار شبیه به برادران خود (پژو 206 و پژو 207 هاچ بک) است نباید در این خصوص مشکلی ایجاد شود. همچنین ایران خودرو به علت داشتن نمایندگی‌های زیاد در اقصی نقاط کشور مشکل خاصی در تأمین قطعات ندارد.

موتور 207 اس دی همان موتور TU5 است که روی سایر خودروهای هم‌رده سوار شده است. اگر این موتور را با دیگر موتورهای موجود در بازار همچون XUM یا XU7 مقایسه کنیم بی‌شک موتور تی یو فایو برنده رقابت خواهد شد، زیرا هم استهلاک کمتری دارد و هم مصرف سوخت آن بهینه است و میزان خرابی کمتری خواهد داشت.

مزایای موتور TU5 به حدی است که تبدیل به پلتفرم مورد علاقه ایران خودرو شده و تقریبا در طیف گسترده‌ای از محصولاتش از آن بهره گرفته است. از جمله خودروهایی که مجهز به این سیستم پیشرانه هستند می‌توان به دانگ فنگ H30، پژو پارس LX و پژو 405 SLX اشاره کرد. تارا ایران خودرو نیز مجهز به همین پیشرانه در یک نسخه بالاتر به نام TU5 پلاس است.

معایب پژو 207 صندوقدار چیست؟

مزایا و معایب پژو 207 صندوقدارمزایا و معایب پژو 207 صندوقدار

و اما هر خودرویی در کنار لیست بلندبالایی از مزایا و آپشن‌ها، دارای معایبی نیز خواهد بود که نیازمند بررسی است. اولین عیب و نقصی که می‌توان به پژو 207 صندوقدار وارد کرد، عملکرد نامطلوب جعبه دنده آن است. این خودرو مثل نمونه هاچ بک خود دارای جعبه دنده 4 سرعته اتومات است که هم مجهز به قابلیت تیپ ترونیک است و هم از دو حالت برفی و اسپرت پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه مشکل کار اینجاست که این گیربکس مدل AL4 مانند نسخه هاچ بک بعد از کمی کارکرد دقت خود را از دست می‌دهد و آزاردهنده خواهد شد. همچنین علاوه بر صداهای آزار دهنده هنگام تعویض دنده ضربه‌ای به دست وارد می‌شود و حالت تیپ ترونیک آن نیز عملکرد کندی دارد. این کندی زمانی نمود واقعی پیدا می‌کند که از دنده سنگین یا دنده‌های معکوس استفاده کنید.

کابین اولین و آخرین چیزی است که برای سرنشینان و از همه مهم‌تر برای راننده اهمیت دارد. اگر فضای داخلی خودرو حس خوبی به شما ندهد از رانندگی خود لذت نمی‌برید و احساس منفی خواهید داشت. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های کابین داخلی، جنس موادی است که برای ساخت آن به کار می‌رود.

ایران خودرو بابت پولی که از مشتری می‌گیرد، متریال خوبی به کار نبرده و کیفیت تمام اجزا و قطعات کابین داخلی پلاستیک خشک است. امکانات گسترده پژو 207 صندوقدار توقعات را از جنس کابین بالا می‌برد که متاسفانه در این زمینه شاهد پیشرفت قابل قبولی نیستیم.

مزایا و معایب پژو 207 صندوقدارمزایا و معایب پژو 207 صندوقدار

یکی از فاکتورهای مهم خودروهای سدان خانوادگی جادار بودن فضای سرنشینان است. اگرچه پژو 208 اس دی در زمینه صندوق عقب عملکرد نسبتا خوبی داشته، اما فضای ناکافی برای سرنشینان باعث شده تا این خودرو را نتوانیم سدانی جادار محسوب کنیم. البته سرنشینان جلو به هیچ وجه با مشکل مواجه نخواهند شد و عمده مشکل فضا برای سرنشینان عقب است.

سخن پایانی و جمع بندی

در نهایت می‌توان گفت که پژو 207 صندوقدار یک خودروی سدان جذاب با امکانات متنوع محسوب می‌شود و می‌تواند نیازهای یک خانواده 4 نفره را به خوبی پاسخگو باشد. علاوه بر وجود آپشن‌های قابل قبول می‌توان از تجهیزات ایمنی خوب آن نیز تعریف کرد.

البته بازار خودرو سلیقه‌ای است و برخی از خریداران ترجیح می‌دهند به جای این خودرو از گزینه‌های بهتری مثل دنا پلاس و تندر 90 پلاس استقبال کنند. اگر به دنبال خودرویی با دوام هستید که بتواند برای مدت طولانی کار کند و نیازهایتان را برطرف سازد، می‌توانید 207 SD را انتخاب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری