حماس: اسرائیل درباره پیشرفت در پرونده تبادل اسرا دروغ می‌گوید


حماس: اسرائیل درباره پیشرفت در پرونده تبادل اسرا دروغ می‌گوید

عضو دفتر سیاسی حماس گفت:دولت رژیم اشغالگر خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد حماس را فریب می‌دهد و به آنها دروغ می‌گوید تا جلوی هرگونه فشار مردمی علیه خود را بگیرد.

حماس: اسرائیل درباره پیشرفت در پرونده تبادل اسرا دروغ می‌گوید

به گزارش راهبرد معاصر «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، مقامات رژیم صهیونیستی اخبار کذب مبنی بر پیشرفت در توافق تبادل اسرا منتشر می‌کنند.

وی به «الجزیره» گفت، دولت رژیم اشغالگر خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد حماس را فریب می‌دهد و به آنها دروغ می‌گوید تا جلوی هرگونه فشار مردمی علیه خود را بگیرد.

این اظهارات جبارین در واکنش به سخنان اخیر «امیلی حایا مواتی» عضو کنست (پارلمان اسرائیل) از حزب کار اعلام می‌شود، این نماینده کنست شنبه (دیروز) مدعی شده بود که در مذاکرات غیرمستقیم با حماس ویژه تبادل اسرا پیشرفت حاصل شده است.

وی درباره جزئیات امر توضیحاتی نداد و آن را مسأله‌ای حساس و سری خواند اما گفت، اسرای اسرائیلی به زودی به خانه‌هایشان بازمی‌گردند.

جبارین در ادامه به اظهارات «موشه تال» مسؤول اسرائیلی که سه ماه پیش از پرونده تبادل اسرا استعفا کرد، استناد کرد. تال دلیل استعفای خود را عدم تمایل واقعی رژیم صهیونیستی برای به سرانجام رسیدن این پرونده اعلام کرده بود.

عضو دفتر سیاسی حماس سپس تأکید کرد، در زمان فعلی میانجی‌ها هیچ تماسی با حماس با هدف ورود به مذاکرات غیرمستقیم به منظور تبادل اسرا نداشته‌اند.

گردان‌های القسام در ژوئیه ۲۰۱۴ از به اسارت گرفتن «آرون شاؤول» نظامی صهیونیست در جنگ ۵۱ روزه و رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۱۵ از قطع تماس با «هدار گولدن» نظامی صهیونیست در رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

«آبراهام منگستو» دیگر نظامی صهیونیست نیز در ژوئیه ۲۰۱۵ هنگام عبور از حصار امنیتی در شمال نوار غزه ناپدید شد و رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی دیگر خود به نام «هشام السید» در ابتدای ۲۰۱۶ در مرزهای غزه خبر داد. القسام تا کنون از دادن هرگونه اطلاعاتی درباره این چهار اسیر صهیونیست خودداری کرده است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...