کامپوزیت گیاهی به سختی استخوان و مقاوم مانند آلومینیوم! (+عکس)


MIT (https://www.mit.edu/) (موسسه فناوری ماساچوست) موفق به تولید یک ماده کامپوزیت جدید از نانوبلورهای سلولز شده اند که می تواند راه را برای توسعه پلاستیک های پایدار هموار کند. سلولز که به عنوان «فراوان ‌ترین پلیمر طبیعت» شناخته می‌ شود، یکی از اجزای ساختاری مهم گیاهان، جلبک‌ ها، قارچ‌ ها، باکتری‌ ها و حتی برخی از حیوانات دریایی به شمار می رود....

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – تیمی در MIT (موسسه فناوری ماساچوست) موفق به تولید یک ماده کامپوزیت جدید از نانوبلورهای سلولز شده اند که می تواند راه را برای توسعه پلاستیک های پایدار هموار کند.

کامپوزیت گیاهی به سختی استخوان و مقاوم مانند آلومینیوم! (+عکس)

سلولز که به عنوان «فراوان ‌ترین پلیمر طبیعت» شناخته می‌ شود، یکی از اجزای ساختاری مهم گیاهان، جلبک‌ ها، قارچ‌ ها، باکتری‌ ها و حتی برخی از حیوانات دریایی به شمار می رود. نانو کریستال های سلولز یا CNC ها زنجیره‌ ای از پلیمرهای آلی هستند که در الگوهای بلوری کاملی چیده شده‌اند و می توان آنها را با هیدرولیز اسیدی از الیاف سلولز استخراج کرد.

کامپوزیت گیاهی به سختی استخوان و مقاوم مانند آلومینیوم! (+عکس)

در این تحقیق محققان MIT از استحکام استثنایی این نانوبلورها برای ایجاد کامپوزیت گیاهی متمایزی استفاده کرده اند که قویتر و سخت‌ تر از برخی انواع استخوان و همچنین مقاوم تر از آلیاژهای معمولی آلومینیوم است.

کریستال های آلی حدود 60 تا 90 درصد از ساختار مواد تشکیل دهنده را به خود اختصاص می دهند. یعنی بالاترین بخشی از CNC ها که تا به امروز در یک کامپوزیت به دست آمده است. مابقی کامپوزیت نیز از یک پلیمر مصنوعی ساخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی