زلنسکی از پوتین درخواست مذاکره کرد


زلنسکی از پوتین درخواست مذاکره کرد

رئیس‌جمهور اوکراین بامداد جمعه با انتقاد تلویحی از کشورهای غربی، گفت: ما را در نبرد با روسیه تنها گذاشتند. اوکراین در حفاظت از خود تنها ماند. غرب فقط از حمایت آن صحبت می‌کند و می‌گوید که کی‌یف را رها نکرده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود دعوت کرد تا به گفت‌و‌گو بنشینند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، زلنسکی در این پیام گفت: «می‌خواهم یک بار دیگر از رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه درخواست کنم، بیایید برای جلوگیری از مرگ مردم پای میز مذاکره بنشینیم». وی در عین حال از اروپاییان با تجربه جنگی خواست تا به صفوف اوکراین در برابر روسیه بپیوندند.

درخواست برای مذاکره یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که زلنسکی اعلام کرد کی‌یف روابط دیپلماتیک خود را با مسکو قطع کرده است. وی دیروز در یک نشست خبری گفت: امروز صبح در تاریخ ثبت شد، اما این تاریخ برای کشور ما و روسیه کاملا متفاوت است و ما روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع کردیم.

در همین حال، بر اساس گزارش‌ها، پوتین در تماس تلفنی خود با رئیس‌جمهور چین از آمادگی روسیه برای مذاکره با اوکراین در سطح بالا خبر داده است. پیش‌تر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو در هر لحظه و به محض اینکه ارتش اوکراین سلاح‌های خود را زمین بگذارد، آماده مذاکره درباره اوکراین است.

رئیس‌جمهور اوکراین بامداد جمعه با انتقاد تلویحی از کشورهای غربی، گفت: ما را در نبرد با روسیه تنها گذاشتند. اوکراین در حفاظت از خود تنها ماند. غرب فقط از حمایت آن صحبت می‌کند و می‌گوید که کی‌یف را رها نکرده است.

زلنسکی همچنین صبح جمعه با انتشار یک پیام ویدئویی، خواستار مقاومت در برابر روسیه شد و از متحدان اوکراین برای دومین بار انتقاد کرد. او در اظهاراتی که به نظر می‌رسید به ایالات متحده اشاره دارد، گفت: امروز صبح، ما به تنهایی از کشور خود دفاع می‌کنیم. درست مثل دیروز، قدرتمندترین کشور جهان از دور به آن نگاه می‌کرد.

زلنسکی درباره مذاکره با روسیه هم گفت: دیر یا زود، روسیه باید با ما در مورد پایان دادن به این عملیات نظامی، در مورد پایان دادن به این تهاجم صحبت کند و هر چه زودتر این گفت‌وگو آغاز شود، خسارات روسیه کمتر خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد نیروهای روسیه مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهند و از روس‌ها خواست که علیه جنگ اوکراین اعتراض کنند. زلنسکی گفت: در ساعت ۴ صبح، نیروهای روسی به حملات موشکی خود به خاک اوکراین ادامه دادند. آن‌ها می‌گویند که فقط تأسیسات نظامی را هدف قرار می‌دهند، اما این‌ها دروغ است. در واقع، آن‌ها تشخیص نمی‌دهند که در کدام مناطق عملیات انجام می‌دهند. در آسمان کی‌یف (امروز صبح)، گلوله‌باران شد. در یک آپارتمان مسکونی آتش‌سوزی شد. چنین حملاتی به پایتخت ما از سال ۱۹۴۱ رخ نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران