اوکراین معامله با روبل روسیه را ممنوع کرد


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی اوکراین نقل‌وانتقال هرگونه ارز خارجی با استفاده از روبل روسیه و بلاروس را ممنوع وفعالیت‌ بازار ارز خارجی به‌استثنای نقل‌وانتقالاتی که برای فروش ارز خارجی صورت می‌گرفت را معلق کرد. به گزارش بانک مردم و به نقل از تسنیم، بانک مرکزی اوکراین در روز جمعه اعلام کرد نقل‌وانتقال هرگونه ارز خارجی با استفاده از روبل...

کد خبر : 172187 تاریخ انتشار : 7 اسفند 1400

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: بانک مرکزی اوکراین نقل‌وانتقال هرگونه ارز خارجی با استفاده از روبل روسیه و بلاروس را ممنوع وفعالیت‌ بازار ارز خارجی به‌استثنای نقل‌وانتقالاتی که برای فروش ارز خارجی صورت می‌گرفت را معلق کرد.

به گزارش بانک مردم و به نقل از تسنیم، بانک مرکزی اوکراین در روز جمعه اعلام کرد نقل‌وانتقال هرگونه ارز خارجی با استفاده از روبل روسیه و بلاروس توسط بانک‌های این کشور ممنوع شده‌است.

این بانک همچنین اعلام کرد نقل‌وانتقال ارز خارجی با فرد یا نهادی که مستقر در روسیه یا بلاروس باشد هم ممنوع است.

بانک مرکزی اوکراین در روز پنجشنبه به‌دنبال اعمال قوانین نظامی در سراسر کشور، اقدامات محدودکننده‌ای اتخاذ کرد. این بانک فعالیت حساب‌های شهروندان روس را متوقف و پرداخت‌های بین‌مرزی را موقتا ممنوع کرد. البته برای تکمیل فعالیت‌های کابینه اوکراین استثنایی در نظر گرفته شد.

بانک مرکزی این کشور همچنین فعالیت‌های بازار ارز خارجی را به‌استثنای نقل‌وانتقالاتی که برای فروش ارز خارجی صورت می‌گرفت معلق کرد. انتشار ارز خارجی نقدی برای بانک‌ها ممنوع شد، اما این ممنوعیت شامل مؤسسات مرتبط با دولت نمی‌شود.

رییس بانک مرکزی اوکراین اطمینان داد جریان پول نقد در خودپردازها محدود نمی‌شود و پرداخت‌های غیرنقدی هم مشمول این محدودیت‌ها نمی‌شوند. شهروندان اوکراین برای بیرون کشیدن پول خود به‌دنبال تشدید درگیری با روسیه، به خودپردازهای کشور هجوم برده‌اند.

اوکراین معامله با روبل روسیه را ممنوع کرد اوکراین معامله با روبل روسیه را ممنوع کرد اوکراین معامله با روبل روسیه را ممنوع کرد
13 views

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان