فعالیت یک هزار و 649 مربی و مشاور تربیتی در مدارس استان اردبیل


فعالیت یک هزار و 649 مربی و مشاور تربیتی در مدارس استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: یک هزار و 407 مربی و 242 مشاور امور تربیتی برای هدایت دانش آموزان استان اردبیل در امور پرورشی، فرهنگی و تربیتی فعالیت می کنند.

سیدغلامحسین خلیلی موسوی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا همچنین از فعالیت ۲۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۲۰ مرکز و هسته مشاوره در مناطق و نواحی ۱۹ گانه آموزش و پرورش استان اردبیل به منظور تربیت دینی دانش آموزان، پرورش نسلی فرهنگ‌دوست و آشنا به مبانی هنری و نیز معرفی استعدادهای فرهنگی و هنری آنها خبر داد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، برای پیگیری امور تربیتی دانش آموزان، خط تلفن ۱۵۷۰ از ساعت ۸ تا ۱۸ هر روز به صورت رایگان در دسترس خانواده‌ها و دانش آموزان قرار دارد و آنها می‌توانند امور مربوط به این حوزه را با مشاوران زبده در میان گذاشته و راهنمایی و خدمات لازم را دریافت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی در نظام آموزش و پرورش کشور گفت: این نهاد از زمان تاسیس تاکنون در راستای ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامی، پاسداری از حیثیت و هویت دینی و ملی، برنامه‌ریزی برای شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان، شرکت در سازندگی کشور و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی فعالیت کرده است.

وی تربیت نسلی ولایتمدار، شجاع، آگاه، سالم، پرنشاط، دیندار و بصیر را از جمله اهداف دیگر تاسیس نهاد امور تربیتی در نظام تعلیم تربیت کشور عنوان کرد و افزود: در همه ۶ ساحت اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موارد و اهدافی به امور تربیتی اختصاص یافته و تعریف شده است.

خلیلی‌موسوی، مدرسه و نظام آموزش و پرورش را بهترین مکان برای تربیت دینی و درست نسل جدید کشور دانست و اضافه کرد: تلاش فعالان عرصه امور تربیتی بر این مبنا استوار شده که با روش‌های فراگفتاری، نسل جدید را در امور تربیتی توانمند کند.

وی همچنین با اشاره به متمرکز شدن دشمنان ایران اسلامی بر جنگ نرم و تاثیرگذاری بر ذهن و رفتار دانش‌آموزان افزود: با اجرای درست برنامه‌های تربیتی، آموزش و پرورش، بهترین مکان مقابله با هجمه نرم دشمنان است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل از برگزاری جشنواره رویش با محوریت مطرح کردن جنایت‌های دوران پهلوی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در شبکه شاد خبر داد و افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا، استان اردبیل طی دو سال اخیر در تولید محتوای پرورشی و امور تربیتی در شبکه شاد جزو استان‌های اول کشور بوده است.

وی اقدامات حوزه تربیتی را دیربازده و غیرملموس خواند و اظهار کرد: استان اردبیل در حوزه مربیان پرورشی با کمبود نیرو مواجه است ولی با این حال، برنامه‌های پرورشی و تربیتی توسط مدیر یا معاون پرورشی مدرسه دنبال می شود.

خلیلی‌موسوی از برگزاری آئین نکوداشت فعالان پرورشی و فرهنگی و نیز همایش اردوی فرهنگی و تربیتی راهیان نور دانش آموزان استان اردبیل به مدت ۲ روز طی هفته پیش رو به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی در شبکه شاد خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مجید رضوی متاسفانه