بازیگرانی که در گذشته جاری بودند!


بازیگرانی که در گذشته جاری بودند!

بازیگران زنی که در گذشته جاری بودند از گوگوش تا بهنوش طباطبایی

فائقه آتشین (زادهٔ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۹) که با نام هنری گوگوش شناخته می‌شود، خواننده و بازیگر ایرانی است. او از ابتدای کار خود از محبوبیت قابل توجهی برخوردار بوده و اکنون به یک نماد فرهنگی در داخل ایران و خارج از کشور تبدیل شده‌است

سارا خوئینی‌ها یا سارا وثوقی (زاده ۳ خرداد ۱۳۵۳) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.سارا خوئینی‌ها که با نام مستعار سارا وثوقی نیز بازی کرده‌است، فارغ‌التحصیل کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.سارا خوئینی‌ها در تهران به دنیا آمده‌است و به همراه یک خواهر و سه برادر سومین فرزند خانواده محسوب می‌شود.وی همسر سابق چنگیز وثوقی (برادر بهروز وثوقی) است و نام هنری سارا وثوقی که در دو سال اول فعالیت هنری استفاده می‌کرد، برگرفته از نام فامیل همسرش بود.زندگی مشترک وی با چنگیز وثوقی کمتر از دو سال به طول انجامید و منجر به جدایی شد.

بازیگرانی که در گذشته جاری بودند!

بهاره رهنما (زاده ۱۰ آذر ۱۳۵۲) بازیگر اهل ایران است.بهاره رهنما در سال ۱۳۵۲ در اراک متولد شد. او دختر پروین قائم‌مقامی بازیگر سینما است. همسر پیشین او پیمان قاسم‌خانی نویسندهٔ مشهور سینما است. این زوج دختری به نام پریا قاسم‌خانی دارند که تجربهٔ حضور در تئاتر پنجره‌ها و فیلم سینمایی دایرهٔ زنگی و سریال مرد هزار چهره را دارد. او پس از جدایی از قاسم‌خانی در شهریور ۱۳۹۶ با امیر خسرو عباسی ازدواج کرد

شقایق دهقان (زادهٔ ۴ اسفند ۱۳۵۷) بازیگر و نویسندهٔ ایرانی است. عمده فعالیت وی در مجموعه تلویزیونی‌های نود شبیِ مهران مدیری است. از بازی‌های معروف او ایفای شخصیت خانم شیرزاد در مجموعهٔ تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۰ است. او از سال ۱۳۹۴ در برنامهٔ خندوانه، به اجرای استند آپ کمدی پرداخت و در سال ۱۳۹۶ به همراه مهراب قاسم‌خانی به عنوان داوران بخش استند آپ کمدی جشنوارهٔ هنری پارسی‌زبانان اروپا انتخاب شدند.

بازیگرانی که در گذشته جاری بودند!

گلاب آدینه، با نام اصلی گلاب مستعان (زاده ۲۲ آبان ۱۳۳۲ تهران)، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.

سیما تیرانداز (زادهٔ ۹ شهریور ۱۳۵۱ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.سیما تیرانداز با ناصر هاشمی هنرپیشهٔ صدا و سیما ازدواج کرد و پس از مدتی از هم جدا شدند، ازدواج دوم وی با مجید نصیری جوزانی بازیگر فیلم جاده‌های سرد بود که این ازدواج هم به طلاق انجامید.او یک فرزند پسر دارد.

بازیگرانی که در گذشته جاری بودند!

عاطفه رضوی (زادهٔ ۱۵ اسفند ۱۳۴۷) بازیگر و چهره‌پرداز ایرانی است.او خواهر بهروز رضوی است و نیز همسر اول مهرداد شکرابی بود که به دلایلی بعد از مدتی از هم جدا شدند. وی بعد از آن با حسین پاکدل نویسنده و کارگردان ازدواج کرده‌است.

سیده بهنوش طباطبایی (زادهٔ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰) بازیگر ایرانی است. تحصیلات وی دکترای روان‌شناسی بالینی است. و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده‌است.طباطبایی بواسطه بازی در فیلم مصائب دوشیزه با مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون، آشنا شد و این دو در ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۹ با یکدیگر ازدواج کردند؛ ولی بعد از ۶ سال زندگیِ مشترک، در سال ۱۳۹۵ این زوج هنرمند از یکدیگر جدا شدند.

بازیگرانی که در گذشته جاری بودند!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)