خواص آب گریپ فروت برای سلامتی بدن


خواص آب گریپ فروت برای سلامتی بدن

افراد زیادی آب گریپ فروت را ناشتا یا همراه با صبحانه مصرف می کنند. آب گریپ فروت به دلیل مواد مغذی زیادی که دارد باعث سم زدایی بدن، افزایش چربی سوزی و لاغری و کاهش وزن می شود.

افراد زیادی آب گریپ فروت را ناشتا یا همراه با صبحانه مصرف می کنند. آب گریپ فروت به دلیل مواد مغذی زیادی که دارد باعث سم زدایی بدن، افزایش چربی سوزی و لاغری و کاهش وزن می شود.

در ادامه همراه شوید تا با بهترین خواص آب گریپ فروت برای سلامتی بدن، لاغری و پوست و همچنین ارزش غذایی آن بیشتر آشنا شویم.

فواید آب گریپ فروت

آب گریپ فروت، همه خواص گریپ فروت را دارد یعنی سرشار از ویتامین هاست و مزه ی آن از شیرین تا ترش متفاوت است. انواع مختلف گریپ فروت از جمله گریپ فروت سفید، صورتی و قرمز برای تهیه آب گریپ فروت استفاده می شوند.

1. به کاهش وزن کمک می کند

آب گریپ فروت شامل مقدار زیادی آنزیم های چربی سوز است. این نوع آنزیم ها متابولیسم بدن شما را تسریع می کنند.

آب گریپ فروت نه تنها می تواند باعث بهبود متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی شود بلکه می تواند باعث افزایش انرژی بدن هم شود.

برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه 1 فنجان آب گریپ فروت ممکن است آنزیم های فعال در ذخیره چربی و همچنین کربوهیدرات ها را مسدود کند. در نتیجه استفاده از آب گریپ فروت در رژیم غذایی به شروع سریع روند کاهش وزن کمک می کند.

2. برای سلامت پوست مفید است

آب گریپ فروت به دلیل مقادیر بالای ویتامین C که دارد ممکن است با تحریک تولید کلاژن باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت شود.

ویتامین C موجود در گریپ فروت به ترمیم زخم ها، استحکام دندان ها و استخوان ها نیز کمک می کند.

3. به سم زدایی بدن کمک می کند

آب گریپ فروت یکی از بهترین روش ها برای افزایش سم زدایی بدن می باشد.

قند های طبیعی موجود در گریپ فروت به عنوان سوخت در بدن عمل می کنند و تجزیه ی آن ها بسیار ساده است. محتوای فیبر موجود در آب گریپ فروت به از بین بردن مواد زائد جامد در بدن کمک می کند در حالی که مقدار زیاد ویتامین به شما کمک می کند تا آسیب های ناشی از رژیم غذایی نادرست را اصلاح کنید.

اگر چه گریپ فروت به عنوان یک میوه ی اسیدی شناخته می شود اما پس از ورود به بدن به عنوان یک ماده غذایی قلیایی شناخته می شود.

غذا های قلیایی به بدن کمک می کنند غذا های تصفیه شده ای مثل شکر سفید، آرد و گوشت های فرآوری شده را سم زدایی کنیم.

فیبر محلول و پکتین موجود در آب گریپ فروت به سیستم هضم کمک می کند تا کار خود را بهتر انجام دهد. آب گریپ فروت به همین ترتیب با کاهش دل درد و کمک به کاهش گاز و نفخ در کل بدن کمک می کند.

خواص آب گریپ فروت برای سلامتی بدن

4. تب بالا را کاهش می دهد

مقادیر بالای ویتامین C موجود در آب گریپ فروت با تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع تشنگی به کاهش سریع تب بالا کمک می کند.

5. از بیماری جلوگیری می کند

مقادیر بالای ویتامین C موجود در آب گریپ فروت یک ماده مغذی قدرتمند است که دارای مزایای زیادی است. مصرف غذا های غنی از ویتامین C خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی، سکته مغزی و همچنین سرطان را کاهش می دهند.

آب گریپ فروت باعث کاهش اسیدیته در بدن می شود، کاهش اسیدیته ممکن است احتمال تب، ذات الریه و همچنین سرماخوردگی را کاهش دهد.

آب گریپ فروت حاوی مقادیر بالای سالیسیلیک اسید آلی است که کلسیم جمع شده در مفاصل را دفع کرده و به تسکین درد افراد مبتلا به آرتروز کمک می کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در آب گریپ فروت به کاهش سطح کلسترول بالای خون کمک می کنند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

6. باعث افزایش چربی سوزی بدن می شود

آب گریپ فروت توانایی زیادی در کاهش سطح قند و نشاسته در بدن انسان است. این بیشتر به دلیل آنزیم چربی سوز موجود در آن است. از این رو افرادی که سعی در کاهش وزن و چربی سوزی بهتر است روزانه یک یا دو لیوان از این آبمیوه طبیعی را مصرف کنند.

7. برای سرطان و دیابت مفید است

تحقیقات نشان داده است که آب گریپ فروت به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید ها، لیمینوئید ها، گلوکارات ها و لیکوپن می تواند در متوقف ساختن سلول های سرطانی به ویژه در زنان مبتلا به سرطان پستان مفید باشد.

برخی دیگر از مزایای آب گریپ فروت عبارتند از : کاهش احتمال ایجاد سنگ کلیه و همچنین جلوگیری از سرطان روده بزرگ و سرطان ریه.

افراد مبتلا به دیابت هم می توانند با خیال راحت آب گریپ فروت بنوشند چون به کاهش قند و نشاسته در بدن کمک می کند.

8. آنفلوانزا را درمان می کند

آب گریپ فروت ممکن است برای درمان بیماری های مسری مثل آنفلونزا مفید باشد چون به کاهش اسیدیته بدن کمک می کند.

مزه ی تلخ گریپ فروت به دلیل وجود نارینگین موجود در آن است که خواص ضد ویروسی، ضد قارچی، ضد سرطانی و ضد التهابی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

9. برای کلسترول و فشار خون بالا مفید است

مقادیر بالای اسید فولیک، کلسیم ، پتاسیم و همچنین فسفر موجود در آب گریپ فروت به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند.

از آب گریپ فروت برای کاهش کلسترول خون بالا در افراد مبتلا به دیابت استفاده می شود. آب گریپ فروت حاوی نوعی فیبر محلول به نام پکتین است که به کاهش سطح کلسترول در فرد کمک می کند.

10. سو هاضمه را درمان می کند

آب گریپ فروت در مقایسه با غذا های مختلف بسیار سبک است و به همین دلیل بلافاصله ناراحتی معده را درمان می کند.

آب گریپ فروت به دلیل مقادیر فیبری که دارد به افزایش حرکات روده کمک می کند و سیستم دفع شما را منظم نگه می دارد.

11. یبوست را درمان می کند

یک لیوان پر از آب گریپ فروت تازه یک درمان خوب برای درمان یبوست باشد. این آبمیوه حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر است که با آبرسانی به اندام های داخلی باعث انقباض لوله گوارشی و همچنین تحریک مدفوع می شود.

12. سموم دارویی را از بین می برد

احتمالاً مهیج ترین مزیت آب گریپ فروت برای سلامتی، توانایی قدرتمند آن در از بین بردن سموم دارویی است. این واقعا چیز خوبی است. هر چند تداخل گریپ فروت با برخی دارو ها می تواند خطرناک باشد.

بنابراین اگر از هر نوع دارویی استفاده می کنید، توصیه می شود دقیقا قبل از استفاده از آب گریپ فروت با پزشک خود صحبت کنید.

ارزش غذایی آب گریپ فروت

1 فنجان آب گریپ فروت صورتی (247 گرم) حاوی :

کالری : 96 چربی : 0.2 گرم کربوهیدرات : 23 گرم پروتئین : 1.2 گرم

عوارض جانبی و مضرات آب گریپ فروت

تداخل دارویی

گریپ فروت و استاتین : استاتین ها داروهایی هستند که اغلب برای کاهش سطح کلسترول در خون استفاده می شوند. افرادی که دارو های استاتین مصرف می کنند باید کاملا از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری کنند. آب گریپ فروت اثر استاتین ها را در بدن افزایش می دهد. این ممکن است واقعا خطرناک باشد و منجر به بیماری شود.

منابع : healthbenefitstimes

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه