پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات 35 روستای محروم با عزم مسجدی‌ها


پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات 35 روستای محروم با عزم مسجدی‌ها

حجت‌الاسلام برهمنی امام محله‌ای است که برای آبادانی و رفاه 35 روستای محروم منطقه تلاش می‌کند، اشتغال‌زایی با اتکاء به ظرفیت‌های بومی، محرومیت‌زدایی و رفع آسیب‌هایی همچون طلاق و اعتیاد از وجوه همت و فعالیت‌های مومنانه وی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «محسن برهمنی»، امام محله بخش فیروزآباد شهرستان سلسله استان لرستان و برگزیده استانی مهرواره اوج است. به مناسبت فرا رسیدن هفته نیکوکاری مروری داریم بر فعالیت های مومنانه و خیرانه این امام محله فعال و جهادگر.

حجت الاسلام برهمنی از دو سال قبل در این منطقه مشغول به فعالیت است؛ منطقه ای که تصور می شد آباد باشد اما فقر و محرومیت در عرصه فرهنگی و اجتماعی آرام و قرار را از او گرفت و با ورود به این منطقه و مشاهده مشکلات فراوان اهالی منطقه از فقر و بیکاری و سن بالای ازدواج و دیگر مشکلات تصمیم به رویارویی و حل و مشکلات گرفت.

این امام محله فعال و جهادگر در اولین قدم با هیئت‌امنای مسجد تشکیل جلسه داد و با اخذ مجوز، مرکز نیکوکاری در مسجد را برقرار کردند تا بخشی از مشکلات محله و منطقه را بر طرف کنند. قدمی که باید برای 35 روستای منطقه محروم قلایی بر داشته می شد.

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) در زمینه حل معضل بی‌کاری، 100 گوسفند و 12 گاو از خود مردم منطقه جمع‌آوری و برای ۲۲ نفر ایجاد اشتغال کرد؛ به 10 جوان بی‌کار هر کدام 10 گوسفند و برای زنان بی سرپرست و بدسرپرست نیز یک گاو برای تأمین معیشت و استفاده از شیر و دیگر محصولات لبنی آن اهداء شد که هر خانواده روزانه ۱۵۰ هزار تومان از این طریق درآمد دارد.

پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات 35 روستای محروم با عزم مسجدی‌ها

کارآفرینی با تاسیس صندوق قرض الحسنه

یکی دیگر از فعالیت‌های ایشان تأسیس صندوق قرض الحسنه و اعطای وام برای جوانان جویای کار از ۶ ماه گذشته است که 30 وام کارآفرینی با کمک خیرین به جویندگان کار پرداخت شده است.

فعالیت دیگری که در زمینه ایجاد اشتغال صورت گرفته است، ایجاد کارگاه تولید چرم و محصولات دیگر با استفاده از پوست و پشم گوسفندان است که در این راستا ۳۰ زن بی سرپرست و بدسرپرست شناسایی شده و قرار است که کارگاه به زودی راه اندازی و این افراد برای کار آموزش ببینند.

گفتنی است، بیشتر هزینه ها از طریق خیرین از استان و خارج از استان و کمک های اهالی منطقه صورت گرفته است.

حل مشکل جهیزیه دختران دم‌بخت

حجت الاسلام برهمنی مشکل تأمین جهیزیه برای دختران نیازمند را یکی از عوامل اصلی عدم ازدواج به موقع در این منطقه می داند و با پیگیری های او تا کنون ۱۵ مجموعه جهیزیه هر کدام به مبلغ ۶۰ میلیون تومان به دختران نیازمند اهدا شده و تا آخر سال هم ان شاءالله این تعداد به 20 مورد افزایش می یابد.

وی در راستای لبیک به فرمان رهبری و در نهضت مواسات در ایام کرونا تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی از خیرین منطقه جمع آوری و بین نیازمندان توزیع کرده و 100 بسته دیگر نیز برای شب عید آماده کرده است.

پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات 35 روستای محروم با عزم مسجدی‌ها

تامین نان سفره روستائیان

از دیگر فعالیت های این برتر استانی مهرواره اوج، در زمینه معیشت رفع مشکل اهالی روستاهای منطقه است که با کمبود آرد برای پختن نان مواجه بودند و با پیگیری‌های این امام و رایزنی با امام جمعه و اداره قله شهرستان در دو ماه اخیر ۷۰۰ کیسه آرد تأمین و به مردم این روستاها تحویل شده است.

در روستاهای منطقه با آن که گازکشی صورت گرفته بود ولی بسیاری از مردم با مشکل خرید بخاری داشتند و توان تأمین آن نبود با کمک خیرین و کمیته امداد ۱۶۵ بخاری تهیه و به نیازمندان روستا های مختلف منطقه محروم قلایی اهدا شد.

حجت الاسلام برهمنی در راستای استحکام حریم خانواده و پیشگیری از طلاق با وساطت و همچنین همکاری خیرین 2 خانواده در آستانه طلاق را با رفع مشکلات به زندگی برگردانده است. وی همچنین برای مقابله با اعتیاد، تعدادی از مبتلایان به سوءمصرف را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کرده است. هرچند از نتیجه آن راضی نبوده و معتقد است برخی از مشکلات باید ریشه ای حل شود تا افرادی که ترک کرده اند دوباره گرفتار نشوند.

این روحانی دلسوز در اقدامی خیرخواهانه با جمع آوری 72 میلیون تومان برای آزادی زندانی بدهکاری که ۱۲۰ میلیون تومان بدهکاری داشت و سرپرست خانواده بود، اقدام کرده است.

حجت الاسلام برهمنی می گوید: در بخش فیروزآباد و منطقه محروم قلایی ساخت و سرویس‌های بهداشتی و حمام داریم و در در شش ماه گذشته چهار مورد درست شده و چهار مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی برای رفع مشکلات 35 روستای محروم با عزم مسجدی‌ها

گره خوردن موفقیت ها به گروه جهادی موکب حضرت زهرا(س)

به جرأت می توان گفت یکی از مهم ترین اسرار موفقیت این امام محله دلسوز علاوه بر اخلاص و خیرخواهی تشکیل گروه جهادی موکب حضرت زهرا (سلام الله علیها) است که ۳۵ نفر با تخصص های مختلف در این گروه جهادی عضو هستند و بیشتر فعالیت ها نیز از طریق همین اعضای گروه جهادی رقم می‌خورد.

در یکی از همین فعالیت ها و با توجه به فقر فرهنگی منطقه قلایی در ۳۵ این منطقه در ایام محرم به صورت نوبتی مراسمات عزاداری برقرار شد و با استقرار آشچزخانه سیار در منطقه توسط این گروه جهادی هر شب بیش از 1000 پرس غذا پخت و میان عزاداران روستاهای این منطقه محروم توزیع شد. کاری که در ایام فاطمیه نیز با حضور مداحان و سخنرانان تکرار شد و نزدیک به دو هزار پرس غذا پخته شد و مردم بر سر سفره حضرت زهرا (سلام الله علیها) نشستند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید