2 هزار اصله نهال در بم غرس شد


2 هزار اصله نهال در بم غرس شد

کرمان - ایرنا - شهردار بم از کاشت 2 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در راستای اجرای طرح کاشت نهال رایگان در این شهر خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا ریاضی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰۰ اصله انواع نهال در نخستین روز از هفته درختکاری با حضور مسئولان و با همکاری اداره منابع طبیعی بم بصورت نمادین در بلوار آیت الله بهجت و بلوار خبرنگار واقع در شهرک امام این شهر کاشته شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای اسفند سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار نهال از انواع درختان گرمسیری که در این منطقه قابل رویش هستند در نقاط مختلف شهر بم کاشته شده است.

شهردار بم اظهار داشت: همچنین ۲ هزار نهال نارنج نیز توسط فضای سبز شهرداری خریداری شده و از فردا در سایر نقاط سطح شهر کاشته خواهد شد.

ریاضی ادامه داد: خزانه نهال در فضای سبز شهرداری بم آماده واگذاری نهال رایگان در هفته منابع طبیعی به شهروندان بمی است.

وی به افتتاح فاز نخست پارک جنگلی شهید سردار سلیمانی را در اتوبان خلیج فارس بم در روز ۲۲ اسفند سال جاری اشاره کرد و گفت: شهروندان می توانند در این پارک به نام خودشان درخت بکارند.

وی می گوید، این پارک با ۴۸ هزار هکتار مساحت بزرگترین پارک جنگلی شرق استان کرمان بعد از مجموعه جنگلی پردیسان قائم شهر کرمان است و با توجه به اینکه در محل ورودی بم قرار دارد مسافرین بین شهری نیز می توانند از این فضا استفاده کنند.

شهردار بم تاکید کرد: افرادی که قصد سرمایه گذاری در این پارک به مظنور ایجاد ساخت و ساز فضاهای ساختمانی مانند کافی شاپ و سایر موقعیت های دیگر را دارند می توانند براساس طرح اداره کل منابع طبیعی استان کرمان سرمایه گذاری کنند.

ریاضی توضیح داد: کارکنان فضای سبز و کارگران شهرداری در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با لباس فرم در نماز جمعه این هفته شهرستان بم شرکت خواهند کرد.

شهرستان بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق استان کرمان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو