برگزاری نمایشگاه نقاشی «شمرون قدیم» در نگارخانۀ پردیس باغ موزۀ هنر ایرانی


برگزاری نمایشگاه نقاشی «شمرون قدیم» در نگارخانۀ پردیس باغ موزۀ هنر ایرانی

نمایشگاه نقاشی ابراهیم غفّاری موحّد با نام «شمرون قدیم» از 23 اسفندماه 1400 در نگارخانۀ پردیس باغ موزۀ هنر ایرانی گشایش می‌یابد و تا 5 فروردین‌ماه 1401 برای بازدید عموم دایر خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری شبستان، این نمایشگاه شامل 30 اثر نقاشی رنگ روغن است که هرکدام در کمال سادگی و بی‌آلایشی، نمایی از محلۀ قدیمی امامزاده قاسم تجریش را روایت می‌کند؛ نماهایی که امروز دیگر نیستند و جای آن‌ها را ساختمان‌های چند طبقۀ تازه‌ساز گرفته است. هم‌چنین در این آثار به آداب و رسوم نیم قرن گذشتۀ محله ازجمله جشن عقد و عروسی، آیین سوگ و... اشاره‌ای گذرا شده است.

ابراهیم غفّاری موحّد متولد 1339 در محلۀ امامزاده قاسم تجریش است. هنرمندی خودآموخته که با حال‌وهوایی خاص از کوچه‌ها و گذرها و آدم‌ها، از مشاغل و رسوم رایج و از بازی‌ها و سرگرمی‌های روزهای کودکی و نوجوانی خود می‌گوید و در حین بیان حکایت‌ها، به تابلویی اشاره می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید در روزهای یادشده از ساعت 10 الی 17 به باغ موزۀ هنر ایرانی به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پل پارک ‌وی، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، شماره 30 مراجعه کنند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات