فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تشدید می‌شود


فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تشدید می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان که از روز چهارشنبه آغاز شده، فردا /جمعه/ تشدید می شود.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی فعالیت این سامانه در استان طی شبانه روز گذشته ۴۲ میلی‌متر بارندگی در شهرستان سردشت ثبت شده که شامل بارش برف و باران بوده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های اندک و پراکنده ای از ارومیه نیز گزارش شده، ادامه داد: وزش باد نیز از پیامدهای فعالیت این سامانه بوده که بیشترین سرعت آن در شهرستان نقده با ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه با تشدید فعالیت سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها تا اوایل هفته آینده وجود دارد، اضافه کرد: این سامانه اغلب در نقاط جنوبی و مرکزی استان فعال دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به وزش باد در استان در طول هفته جاری و احتمال سقوط اشیا لازم است تا موارد ایمنی در این زمینه رعایت شود.

صابری افزود: طبق اطلاعات ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی، طی ۲۴ ساعت گذشته ارومیه با منفی ۳ درجه، سردترین شهر استان و پلدشت با ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر بود.

آذربایجان غربی از استانهای پر آب کشور است؛ سردشت پر باران ترین شهر منطقه بوده و سالانه یک‌هزار میلیمتر باران دارد.

متوسط بارندگی استانی در سال ۴۰۰ میلیمتر است که موجب شده تا کشاورزی در منطقه رونق بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک