انتظارات غیر واقع بینانه نسل تیک تاک برای سلبریتی شدن


نتایج یک مطالعه انجام شده توسط محققان انگلیسی نشان می دهد که برخی کاربران...

انتظارات غیر واقع بینانه نسل تیک تاک برای سلبریتی شدن

نتایج یک مطالعه انجام شده توسط محققان انگلیسی نشان می دهد که برخی کاربران تیک تاک که اغلب در سنین پایینی قرار دارند، انتظارات نابجایی برای مشهور شدن از طریق این شبکه اجتماعی در ذهن خود می پرورانند.

به گزارش سیناپرس، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید بین المللی، که در آن تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر کودکان و نوجوانان بررسی شده است، حتی بچه‌ مدرسه‌ای های ۱۱ ساله که از پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی چینی موسوم به «تیک تاک» استفاده می کنند، به دنبال شهرت هستند و این موضوع به طور بالقوه سلامت روان آن ها را به خطر می‌اندازد.

متخصصان بازاریابی در مدرسه کسب و کار کینگستون واقع در لندن پایتخت انگلستان، در تحقیقی که روی کاربران تیک تاک انجام داده اند، به بررسی روان شناختی تیک تاک بازها در سنین دبیرستان و ارزیابی استفاده و رضایت آن ها از این شبکه اجتماعی پرداخته اند.به گزارش سیناپرس، آن ها در این تحقیق به دنبال آن بودند که بفهمند انگیزه این افراد در هنگام استفاده از تیک تاک چیست و با به کارگیری این شبکه اجتماعی، چه قدر به دنبال مواردی مثل ابراز وجود، شناخت اجتماعی و شهرت جویی هستند.

یافته‌های آن ها که در نشریه Young Consumers منتشر شده، نشان داد که کودکان فوق اغلب بر این باورند که با به اشتراک گذاشتن کلیپ‌های ویدئویی از استعدادهای خود، به شهرت می‌رسند. این در حالی است که آن ها با این کار خطر قرار گرفتن در معرض مسائل نامطلوب و نقض حریم خصوصی خود آن هم در سنین بسیار پایین را افزایش می‌دهند.

مجریان این تحقیق می گویند: کودکان و حتی جوانان فکر می کنند که به راحتی می توانند از این طریق و با به کارگیری شبکه تیک تاک مشهور شوند، شاید به این دلیل که امروزه شاهد افزایش تعداد ستاره های تلویزیونی واقعی در سراسر جهان هستیم.

با این حال، مشهور شدن ممکن است یک انتظار غیر واقعی در این افراد باشد. چرا که حتی کسانی که از راه های مشابهی مشهور می شوند مانند شرکت کنندگان در برنامه های «اکس فاکتور» و «کارآموز» اغلب تنها برای مدت کوتاهی در معرض دید عموم قرار می گیرند و سپس ناپدید می شوند.

به گزارش سیناپرس، این نوع توقعات می تواند به همان اندازه برای سلامت روان این کودکان و نوجوانان مشکل ایجاد کند که مسائل مربوط به شکار شدن توسط افراد ناباب و مشکلات حریم خصوصی در این خصوص مشکل زا است.

اجرا کنندگان این پژوهش می گویند: یکی از دلایلی که هویت و شهرت جویی برای ما موضوعات مهمی هستند این است که افراد زیادی را دیده ایم که به موفقیت های بزرگی دست یافته اند، اما بعد از آن موفقیت مربوطه به شکل های مختلف از آن ها سلب شده است.

آنها می افزایند: چنین اتفاقی، از نظر روانی، افراد را تحت تأثیر قرار می دهد، چراکه در بسیاری از موارد، هویت آن ها به شکل عمیقی با حرفه آن ها در هم آمیخته است. این موضوع مخصوصاً برای افراد خلاق مطرح است، زیرا وقتی چیزی را که خلق کرده‌اید به دنیا پیشنهاد می‌کنید و مردم شما را قضاوت می‌کنند، این مسئله واقعاً می‌تواند روی کار شما تأثیر بگذارد.

این مطالعه با تمرکز روی جمعیت 11 تا 16 ساله دانمارکی انجام شده است و در آن مشخص شده اگرچه تیک تاک برای ثبت نام شرط سنی حداقل 13 سال را گذاشته است، اما بر اساس یافته ها، کودکان پیش از سنین نوجوانی در ارسال محتوای ویدیویی فعال تر بوده و کاربران پر جنب و وجوش تری نسبت به جوانان هستند. به گزارش سیناپرس، علاوه بر شهرت جویی و ابراز وجود، تحقیقات مدرسه کسب و کار کینگستون نشان داده است که کودکان به طور گسترده ای از این برنامه برای جستجوی شبکه های اجتماعی جدید استفاده می کنند.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان هشدار می دهند که این کار به طور بالقوه نگران کننده است، زیرا کلا احتمال کمتری وجود دارد که کودکان خطرات پنهان مربوط به شکارچیان آنلاین و مسائل حریم خصوصی را درک کنند.

نویسنده: ندا جوادهراتی

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* انتظارات غیر واقع بینانه نسل تیک تاک برای سلبریتی شدن[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!