99 درصد سوخت نیروگاه برق ری گاز است


99 درصد سوخت نیروگاه برق ری گاز است

شهرری - ایرنا - مدیرعامل نیروگاه برق ری گفت: در سال جاری 99 درصد مصرف سوخت این نیروگاه گاز بوده که باعث شد تا آلایندگی محیط زیستی و هوای برای مناطق و شهرهای اطراف داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، حمید بادرستانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تولید خالص این نیروگاه در سال جاری با ۵۰ درصد ظرفیت ۲ میلیارد و یکصد میلیون کیلووات ساعت بوده که در مقایسه با سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۰ واحد از ۲۱ واحد تلولید برق این نیروگاه برای مصرف پیک تابستان سال آینده به طور اساسی تعمیر شده است، افزود: چنانچه همه ۲۱ واحد این نیروگاه به کار گرفته شود حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلو وات ساعت تولید خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت این نیروگاه ۸۰۰ مگاوات است، خاطرنشان کرد: این نیروگاه برای تابستان سال آینده با تولید ۵۰۰ مگاوات برق و تامین ۱۰ درصد برق مصرفی شهر تهران آمادگی کامل دارد.

بادرستانی بابیان اینکه ۱۲۵ نوع تجهیزات شامل ۴۲ هزار قطعه نیروگاه برق ری را تولید و بومی سازی کرده ایم، و بخش زیادی از قطعات مورد نیاز توربین ها نیز در داخل تولید می شود.

مدیرعامل نیروگاه برق ری ادامه داد: فرآیند ساخت و مونتاژ در داخل و توسط متخصصان داخلی انجام و تنها به صورت خیلی محدود مواد اولیه از خارج وارد می شود.

وی یادآور شد: باوجود آنکه همه تجهیزات این نیروگاه از برندهای خارجی است اما واحدهای نیروگاهی ما بدون نیاز به کارشناسان خارجی توسط نیروهای خودمان تعمیر و بازسازی می شود.

معاون مهندسی نیروگاه برق ری نیز در این نشست گفت: باوجود تنوع تکنولوژی از پنج برند خارجی، همه تعمیرات توربین ها و دستگاههای نیروگاههای بیرونی از این مجموعه نیز توسط مهندسان ما انجام می شود به گونه ای که امسال یکهزار مورد تعیرات نیروگاهی انجام داده ایم.

مهدی تاجیک افزود: یکی از نقاط قوت ما در این نیروگاه ساخت کارت الکترونیک مورد استفاده نیروگاه هااست که در سال جاری ۱۲۰ قطعه از این کارتها تولید شده است.

وی اظهار داشت: مصرف برق در کشور بهینه نیست ، مصرف برق در جامعه باید مدیریت شود و درصورت مناسب سازی دستگاهها و توربین ها ظرفیت تولید نیز ۲.۵ برابر خواهد شد و آلایندگی نیز کاهش می یابد.

نشست خبری مدیر عامل و معاونین نیروگاه ری با حضور اصحاب رسانه در حوزه انرژی با محوریت فعالیت های انجام شده در نیروگاه برای عبور موفق از پیک بار تابستان سال آینده برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا