مردم‌داری و تواضع از ویژگی‌های شاخص آیت‌الله علوی‌گرگانی بود


مردم‌داری و تواضع از ویژگی‌های شاخص آیت‌الله علوی‌گرگانی بود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مردم داری، صفای باطن، اخلاق نیکو و تواضع از ویژگی های شاخص آیت الله علوی گرگانی بود.

حجت الاسلام احمدرضا احمدی با تسلیت رحلت جانسوز آیت الله العظمی علوی گرگان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آیت الله علوی گرگانی از علمای متعهد و انقلابی بود و در بدو نهضت انقلاب اسلامی همواره در کنار و حامی امام راحل بودند.

وی با بیان اینکه آیت الله علوی گرگانی در حوزه های علمیه در بُعد علمی و دانش بسیار باهمت و با اراده بودند، افزود: ایشان درس خود را در محضر پدر بزرگوار خود آغاز کردند و در نجف به تحصیل پرداختند و در ادامه به قم آمدند و از محضر امام راحل، آیت الله گلپایگانی و سایر بزرگان تلمذ کردند و همزمان با تحصیل، مدرس هم بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان مردم داری، صفای باطن، اخلاق نیکو و تواضع را از ویژگی های شاخص آیت الله علوی گرگانی برشمرد و ابراز داشت: تمامی علما از آیت الله علوی گرگانی به عنوان عالم و مرجع تقلید متواضع یاد می کنند، این عالم وارسته ضمن آنکه یک مرجع تقلید بود دست از تبلیغ دین بر نمی داشت و مفسر قرآن کریم بودند.

احمدی با بیان اینکه آیت الله علوی گرگانی در ماه محرم و رمضان درس و بحث را تعطیل می کردند و به تبلیغ دین می پرداختند، تصریح کرد: انقلابی بودن از دیگر خصوصیات بارز این عالم ربانی بود، برخی در حوزه های علمیه تنها به تدریس، تدرس و شاگردپروری می پردازند اما آیت الله علوی گرگانی با وجود شرایط سنی و جایگاه علمی مانند یک جوان بسیجی و انقلابی در میدان جهاد انقلابی حضور داشتند.

وی به همراهی آیت الله العظمی علوی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در بحبوحه های مختلف انقلاب اسلامی یکی از ارکان مورداعتنای مقام معظم رهبری بودند و ارتباط بسیار صمیمی با رهبری داشتند و به عنوان یک همراه و حامی در کنار مقام معظم رهبری نقش آفرینی می کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا