حوادث رانندگی فارس در یک شبانه‌روز 183 مصدوم داشت


حوادث رانندگی فارس در یک شبانه‌روز 183 مصدوم داشت

شیراز-ایرنا-معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خدمت رسانی به 183 مصدوم حوادث ترافیکی طی 24 ساعت گذشته گفت: از این تعداد 55 نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و 128 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، چهارشنبه در مطلب ارسالی از قول مهتاب معمارپور افزود: در روز دوم فروردین ماه جاری، ۷۱۹ ماموریت از سوی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ فارس با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

معمارپور ادامه داد: از تعداد کل ماموریت های انجام شده، ۶۷ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۲۷ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۶۹ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۵۵ ماموریت غیرترافیکی جاده ای بوده و یک مورد ماموریت نیز توسط بالگرد اورژانس هوایی استان انجام شده است.

در این گزارش به شمار جانباختگان احتمالی حوادث رانندگی اشاره نشده است.

وی ادامه داد: با تلاش تیم های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۳۷ مورد عمل جراحی، به ۵۱۵ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین به ۲۷۶ بیمار دارای علایم تنفسی و ۱۹۹ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار مراجعه مردمی به بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان را در روز دوشنبه دوم فروردین ماه جاری، ۹ هزار و ۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در این بازه زمانی، ۲۰ بازدید توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام شده که ۱۰ مورد مربوط به کارخانجات و صنایع غذایی و ۱۰ مورد نیز مربوط به داروخانه های شیراز بوده است.

وی افزود: در روز دوم فروردین ۱۴۰۱ با تلاش کارشناسان بهداشتی واحدهای زیرمجموعه دانشگاه، از ۵۴۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۳۳ واحد متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی و یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان نیز تعطیل شد.

او با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، ۲۹۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف نیز معدوم شد، اضافه کرد: در روز گذشته، ۳ هزار و ۳۷۵ بیمار نیز در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند.

دکتر معمارپور اظهار کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ مشاوره مرتبط با کروناویروس نیز از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شیراز به همشهریان ارایه شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام خدمت رسانی به ۱۸۳ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: از این تعداد ۵۵ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۲۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی