عکس سنگ قبر رضا کیانیان!


عکس سنگ قبر رضا کیانیان!

رضا کیانیان بازیگر معروف ایرانی با انتشار تصویر سنگ قبری به اسم خودش نوشت: این دومین بار است که سنگ قبری با اسم و فامیلم برایم فرستاده می شود.

رضا کیانیان بازیگر معروف ایرانی در پیج اینستاگرامش نوشت: این دومین بار است که سنگ قبری با اسم و فامیلم برایم فرستاده می شود. البته با پدر و مادری دیگر.خیلی حس عجیبی دارد. زنده ای و می توانی سنگ قبرت را ببینی. مثل همان داستان ها که تعریف می کنند .بعد از مرگ شاهد این جهانی اما کاری از دستت بر نمی آید. ولی من می بینم و کاری هم از دستم بر می آید. چه کاری؟ من بازیگرم و همیشه به موقعیت هایی فکر می کنم که اگر… فلان طور بودم .. اگر فلان جا بودم.. اگر با فلانی بودم.. اگر … اگر…. حالا از شما می پرسم . البته امیدوارم سال های سال زنده و سر حال باشید. اما اگر مثل فیلم های تخیلی، یا مثل یک خواب ، اگر خدای نا کرده ببینید که ازین جهان رفته اید و سنگ قبر خودتان را ببینید. چه افسوس هایی دارید؟ با خودتان چه می گویید ؟ مثلاً کاش فلان کار را کرده بودم و یا کاش فلان کار را نکرده بودم.کاش به فلانی گفته بودم… و یا کاش پیش فلانی رفته بودم.! چه می گفتید؟ میشه بنویسید؟

عکس سنگ قبر رضا کیانیان!

رضا کیانیان (زادهّ ۲۹ خرداد ۱۳۳۰ در تهران)، بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نویسنده ایرانی است.

رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود.رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر می‌باشد. او در ۱ سالگی به همراه خانواده به مشهد نقل مکان کرد. در مشهد علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخت. اولین استاد بازیگری او برادرش داوود بود که در سال ۱۳۴۵ وی را در نمایشنامه از پانیفتاده‌ها به قلم غلامحسین ساعدی کارگردانی کرد. رضا به مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت. وی در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد.همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزادهٔ سهراب سپهری است.

عکس سنگ قبر رضا کیانیان!

کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم تمام وسوسه‌های زمین ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. کیمیا ساخته احمدرضا درویش نخستین کار قابل توجه او بود. آژانس شیشه‌ای نقطه اوج او در سینما بود، وی در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را گرفت و در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم کیمیا کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم بود. فیلم‌های سگ‌کشی، سینما سینماست، گاهی به آسمان نگاه کن، ماهی‌ها عاشق می‌شوند، یک حبه قند، فرش باد، یک تکه نان، روبان قرمز و کفشهایم کو؟ از کارهای شاخص او به‌شمار می‌رود و کیانیان در این آثار بازی‌های متفاوت و فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت.

عکس سنگ قبر رضا کیانیان!

کیانیان در سنین جوانی و قبل از انقلاب اسلامی (دهه ۵۰ شمسی) عضوی از گروه سیاسی-نظامی و مارکسیستی پیکار بود. بعد از انقلاب نیز وی همچنان در این سازمان باقی ماند تا جایی‌که مسئولِ بخش «خراسان» این گروهِ مارکسیستی می‌شود، اما در سال ۶۰ و به‌هنگام دستگیری پی‌درپی اعضای گروه‌های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، وی دستگیر و رهسپار زندان می‌شود اما کیانیان با تواب شدن از اعدام رهایی می‌یابد.

عکس سنگ قبر رضا کیانیان!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه