تصاویر شماتیک از طراحی آی‌فون 14 پرو اپل منتشر شد


تصاویر شماتیک از طراحی آی‌فون 14 پرو اپل منتشر شد

تا موعد رونمایی از سری جدید آی‌فون‌های شرکت اپل (https://itresan.com/tag/%D8%A7%D9%BE%D9%84) هنوز چند ماه زمان باقی مانده است؛ اما کماکان شاهد افشای اطلاعات جدیدی پیرامون سری آی‌فون 14 در فضای اینترنت هستیم. اخیرا جزئیات مربوط به طراحی هندست‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس به‌صورت آنلاین منتشر شده است. این تصاویر امکان دستیابی به درکی بهتر...

تا موعد رونمایی از سری جدید آی‌فون‌های شرکت اپل هنوز چند ماه زمان باقی مانده است؛ اما کماکان شاهد افشای اطلاعات جدیدی پیرامون سری آی‌فون 14 در فضای اینترنت هستیم. اخیرا جزئیات مربوط به طراحی هندست‌های آی‌فون 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس به‌صورت آنلاین منتشر شده است. این تصاویر امکان دستیابی به درکی بهتر از طراحی ظاهری هندست‌ها و تفاوت‌های آنها با پرچم‌داران فعلی غول کوپرتینویی را فراهم می‌کنند.

یک خبرچین مشهور با نام مکس وینباخ، تصاویر شماتیک از طراحی آی‌فون 14 پرو اپل را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. بدین‌ترتیب کاربران به تصویری بسیار دقیق‌تر از طراحی اسمارت‌فون آینده اپل دست یافته‌اند. بر این اساس ابعاد آی‌فون 14 پرو معادل 147.46×71.45×7.85 میلی‌متر بوده و بدنه آن در مقایسه با مدل نسل قبلی خود کمی کشیده‌تر و ضخیم‌تر است.

از سوی دیگر آی‌فون 14 پرو مکس کمی کوتاه‌تر و باریک‌تر خواهد بود؛ اگرچه این تفاوت با استفاده از چشم غیرمسلح ابدا قابل تشخیص نیست. ارتفاع بدنه گوشی از 160.8 میلی‌متر به 160.7 میلی‌متر کاهش یافته است؛ در حالی‌که پهنای آن از 78.1 به 77.58 میلی‌متر رسیده است.

بر اساس شنیده‌ها برآمدگی ماژول دوربین در گوشی‌های سری آی‌فون 14 پرو کمی افزایش یافته و از 11.45 میلی‌متر در مدل‌های نسل فعلی به 12.02 میلی‌متر خواهد رسید. بعلاوه اندازه ماژول دوربین در مدل‌های جدید نیز افزایش خواهد یافت.

تصاویر شماتیک از طراحی آی‌فون 14 پرو اپل منتشر شدتصاویر شماتیک از طراحی آی‌فون 14 پرو اپل منتشر شد
تصاویر شماتیک از طراحی آی‌فون 14 پرو اپل منتشر شدتصاویر شماتیک از طراحی آی‌فون 14 پرو اپل منتشر شد

در صورت صحت شایعات اخیرا منتشر شده انتظار می‌رود که آی‌فون 14 اپل کماکان مجهز به یک ناچ در قسمت فوقانی نمایشگر خواهد بود. با این‌حال مدل‌های پرو از شر ناچ خلاص شده و در عوض از حفره‌های کروی‌شکل جهت استقرار دوربین جلویی و سنسورهای فیس آی‌دی بهره خواهند برد.

همچنین برخی گزارشات نشان می‌دهند که مدل‌های آی‌فون 14 و آی‌فون 14 مکس مجهز به پردازنده نسل فعلی اپل موسوم به A15 Bionic خواهند بود؛ در حالی‌که مدل‌های آی‌فون‌ 14 پرو و آی‌فون 14 پرو مکس با تراشه 4 نانومتری جدید A16 Bionic در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. بر اساس پیش‌بینی‌ها طی ماه‌های آینده شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری پیرامون این هندست‌ها خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال