بیش از 45 هزار گردشگر در مراکز اقامتی کرمانشاه اسکان یافتند


بیش از  45 هزار گردشگر در مراکز اقامتی کرمانشاه اسکان یافتند

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از اقامت 45 هزار و 81 نفر گردشگر از 28 اسفند ماه 1400 تاکنون در مراکز اقامتی این استان خبر داد.

جبار گوهری، شامگاه جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون ظرفیت مراکز قامتی سطح استان کرمانشاه به صورت صددرصدی تکمیل است.

وی اظهار داشت: این مراکز شامل اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌بیمارستان، هتل‌بوتیک‌سنتی، متل، خانه‌مسافر، اقامتگاه‌های موقت شامل چادر مسافرتی، کمپ و کانکس، تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و سایر اقامتگاه‌ها شامل مهمان‌سراهای ادارات، سالن‌های ورزشی و دفاتر خدمات مسافرتی است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی مجاز از تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ و سیل حضور گردشگران در استان، از ظرفیت سایر اقامتگاه‌ها شامل مدارس و خوابگاه‌های دولتی و بخش خصوصی استفاده شد.

وی از نبود مشکلی خاص در اسکان مسافران نوروزی در کرمانشاه خبر داد و گفت: وضعیت مساعد آب‌ و هوا باعث بهبود کیفیت اسکان مسافران و حضور پرشمار گردشگران در سطح استان کرمانشاه شده است.

گوهری در خصوص بازدید از محوطه‌های گردشگری تعداد کل بازدید گردشگران از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و توریستی را نزدیک به ۱۲۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بازدید از آثار تاریخی ۶۸ هزار و ۶۷۲ نفر، اماکن طبیعی ۳۷ هزار و ۵۸۲ نفر، اماکن تفریحی ۶ هزار نفر و اماکن مذهبی سه هزار و ۶۵۷ نفر بوده است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان