مراکز خرید تعاون روستایی خوزستان برای ذخیره‌سازی گندم و کلزا تجهیز شد


مراکز خرید تعاون روستایی خوزستان برای ذخیره‌سازی گندم و کلزا تجهیز شد

اهواز - ایرنا - مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: 61 مرکز خرید وابسته به شبکه یکپارچه تعاون روستایی خوزستان برای ذخیره‌سازی امسال گندم و کلزا تجهیز و ضدعفونی شده است.

محمد امین معین راد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز خرید گندم و کلزا متناسب با توزیع و پراکنش کشت این ۲ محصول راهبردی به گونه‌ای جانمایی شده که کشاورزان به سهولت و در کوتاه ترین زمان ممکن به این مراکز دسترسی داشته و محصول خود را تحویل دهند.
عضو ستاد برداشت محصولات کشاورزی خوزستان گفت: چنانچه مراکز تعاون روستایی به عنوان مباشر غله و خدمات بازرگانی خوزستان توان جذب محصولات کشاورزان را نداشته باشند مبادرت به اجاره انبار خواهیم کرد تا کشاورزان در صف‌های طولانی در مقابل مراکز خرید معطل نشوند.
مدیر تعاون روستایی خوزستان ادامه داد:بهای محصول کشاورزان خوزستانی پس از تحویل و ثبت در سامانه، توسط بانک عامل (بانک کشاورزی) به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
معین راد به کشاورزان خوزستانی اطمینان داد بهای گندم و کلزا در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
وی گفت: ۲ شرکت روغن کشی ماهیدشت کرمانشاه و نوید خلیج فارس بخش مهمی از کلزای کشاورزان خوزستانی را در قالب کشت قراردادی به صورت مستقیم خریداری خواهند کرد.
امسال خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم ۱۱۵ هزار ریال و دانه روغنی کلزا ۱۵۰ هزار ریال است.
به گزارش ایرنا برداشت نخستین خوشه‌های دانه روغنی کلزا از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ از مزارع هندیجان و برداشت گندم از دهه سوم فروردین از مناطق جنوبی خوزستان شروع خواهد شد و سپس به مناطق مرکزی و غربی استان کشیده می شود.
پیش بینی شده حدود ۷۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان برداشت شود.
پارسال ۱.۲ میلیون تن گندم از سطح ۵۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان برداشت شد ولی امسال با توجه به خشکسالی و از بین رفتن حدود ۸۰هزار هکتار گندم دیم، برداشت این محصول راهبردی نسبت به سال زراعی گذشته کاهش داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان