تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در چهارمحال و بختیاری


تداوم روزهای بدون فوتی کرونا در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در شبانه‌روز گذشته موردی از فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسید و مجموع فوتی‌های ناشی از این ویروس کماکان یک هزار و 840 نفر است.

علی احمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته جاری تنها در روز شنبه یک مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت رسید و پس از آن تا روز سه‌شنبه موردی از فوتی ناشی از این ویروس در استان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان این ویروس در استان را به ۹۷ هزار و ۳۶۲ مورد افزایش داد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از مبتلایان جدید ۱۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۲۷ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

احمدی، مجموع بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان را ۸۳ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال عمومی ۱۰ بیمار وخیم است و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان و نظارت بر اماکن عمومی، خاطرنشان کرد: در این طرح که از ۲۵ اسفند آغاز شده ۶ هزار و ۶۷۵ مورد بازرسی بر نحوه رعایت بهداشت مکان‌های عمومی در استان انجام شد که طی آن ۱۲ واحد پلمب، ۲۵۵ مرکز به مراجع قضایی معرفی و ۶ هزار و ۴۳۲ کیلوگرم ماده غذایی نیز معدوم شد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۲۴۱ مورد بازرسی از مراکز اقامتی، ۴۲۶ مورد بازرسی از مراکز بین‌راهی و ۲ هزار و ۱۴۷ مورد کلرسنجی منابع آب انجام شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، اردل، بن، بروجن، سامان و کیار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های فارسان، لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خاکستر شدن جنگل‌های زاگرس در شعله‌های بی‌توجهی