نکات طلایی برای خرید زمین در شمال


خرید زمین در شمال کشور به دلیل برخورداری از آب و هوای بی‌نظیر و زمین‌های سرسبز و مطلوب طرفداران زیادی دارد. این گزینه برای سرمایه‌گذاری پرسود در آینده مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و توجه به جوانب...

خرید زمین در شمال کشور به دلیل برخورداری از آب و هوای بی‌نظیر و زمین‌های سرسبز و مطلوب طرفداران زیادی دارد. این گزینه برای سرمایه‌گذاری پرسود در آینده مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و توجه به جوانب مختلف جهت سرمایه‌گذاری اهمیت ویژه‌ای دارد تا علاوه بر کسب سود بتوان از مزایای دیگر آن نیز بهره‌مند گردید. از آنجایی که قیمت زمین در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته لذا اگر زمین به صورت اصولی خریداری شود یک سرمایه‌گذاری موفق را تجربه خواهید کرد. شریان شما را با نکات مهم در رابطه با خرید زمین در شمال و مزایای خرید یک ملک مناسب راهنمایی خواهد کرد.

نکات طلایی برای خرید زمین در شمال

برای خرید زمین در شمال می تونید روی لینک کلیک کنید: https://avalkhune.com/category/kharid-zamin-va-bagh

توجه به کاربری انواع زمین در شمال

زمین‌های شمال کشور دارای کاربری متفاوتی هستند به دلیل این که بافت مخصوص به خود را دارند انواع زمین‌های شمال کشور به صورت کشاورزی، تجاری، مسکونی و یا تلفیقی تقسیم‌بندی می‌گردند. کاربری زمین است که مشخص خواهد کرد مالک پس از خرید آن مجاز به انجام چه نوع فعالیت‌هایی می‌باشد. در یک زمین کشاورزی نمی‌توان ساخت و ساز کرد و یا از آن استفاده تجاری داشت. برای افرادی که قصد خرید زمین به منظور ساخت و ساز دارند این نوع زمین‌ها مناسب نیستند. زمین‌هایی با کاربری مسکونی که می‌توان برای آنها مجوز ساخت و ساز تهیه کرد برای سرمایه‌گذاری گزینه خوبی قلمداد می‌شوند.

خرید زمین با کاربری کشاورزی

اگر قصد خرید زمین با کاربری کشاورزی را داشته باشید توجه کنید که این زمین‌ها خود به دو دسته زراعی و باغی تقسیم شده و محصولات مختلفی در آنها قابل کشت است. بدین ترتیب می‌توان با کشت محصولات زودبازده سود مناسبی از فروش آنها کسب کرد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید زمین کشاورزی چیست؟

زمین با کاربری تجاری

این نوع زمین‌ها با هدف راه‌اندازی کسب و کار خریداری می‌شوند و لذا می‌توان با کسب مجوز در آنها به انجام امور خدماتی پرداخت. زمین تجاری باید دارای مجوزی باشد که به صورت قانونی انجام فعالیت‌های تجاری را تایید نماید.

زمین‌های صنعتی

این نوع زمین‌ها را با کسب مجوز می‌توان برای انجام فعالیت‌های متعدد صنعتی استفاده کرد. تاسیس کارخانه، کارگاه و تعمیرگاه از کاربری این نوع زمین محسوب می‌گردد.

نکات طلایی برای خرید زمین در شمال

نکات مهم برای خرید زمین

برای این که بتوانید یک زمین مناسب در شمال خریداری کنید لازم است که اطلاعات و آگاهی کافی در این زمینه داشته باشید. یک مشاور خوب می‌تواند شما را از تمامی جوانب خرید زمین از ابتدا تا انتهای کار راهنمایی کند. اول خونه یک راهنمای خوب با مشاوران متخصص در این زمینه است که می‌تواند اطلاعات کافی را برای خرید بهترین ملک در اختیار شما قرار دهد.

توصیه می‌شود زمین‌هایی که در اطراف خیابان‌های اصلی و یا در اطراف اتوبان قرار دارند خریداری نکنید زیرا این زمین‌ها در قسمت پر سر و صدا واقع شده‌اند و اگر قصد ساخت و ساز در آنها را داشته باشید با آلودگی صوتی زیادی مواجه خواهید شد.

از موارد مهم دیگر برای خرید زمین جهت سرمایه‌گذاری سودآور در آینده توجه به کیفیت فشار آب و برق است که باید قبل از اقدام به خرید بررسی گردد.

توجه کنید زمین در یک منطقه پرترافیک و خیلی شلوغ نباشد تا هنگام رفت و آمد به مکان مورد نظر با مشکل مواجه نگردید.

زمانی که رکود در بازار مسکن وجود دارد بهترین زمان برای خرید ملک است زیرا عرضه زیاد است و تقاضا برای خرید کمتر می‌باشد بنابراین ممکن است بتوانید زمین را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنید.

تمام مراحل خرید و پرداخت بین خریدار و فروشنده باید به صورت شفاف و روشن مشخص گردد.

در مورد زمین‌هایی که وراثتی هستند توجه کنید که مدارک موجود مبنی بر گواهی انحصار وراثت وجود داشت باشد.

در مورد اسناد زمین تحقیق کرده و مطمئن شوید که زمین به چند نفر فروخته نشده باشد.

جهت تنظیم قرارداد و تنظیم سند به یک مکان معتبر و دفتر اسناد رسمی معتبر مراجعه کنید.

نحوه خرید زمین در شمال

برای خرید زمین در شمال هر منطقه‌ای که مورد نظر شما باشد باید دقت کنید که احساسی عمل نکنید. باید در مورد پتانسیل زمین، شناسایی مالک، موانع قانونی که وجود دارد، موقعیت زمین و منطقه‌ای که واقع شده است، کسب اطلاع از معتمدین محل آگاهی کافی داشته باشید. وقتی تصمیم به خرید زمین گرفتید و آن را انتخاب کرید در مرحله بعد باید با فروشنده به مذاکره پرداخته و به توافق در جوانب مختلف برسید.

مرحله بعدی بسیار مهم است که شامل تنظیم قرارداد یا مبایعه نامه می‌باشد. بدین ترتیب اگر اطلاعات کافی ندارید می‌توانید از فرد حقوقی که اطلاعات کافی در این مورد دارد کمک بگیرید. توجه به مفاد قرارداد و نکاتی که در آن ذکر شده بسیار مهم است و خریدار باید به دقت آنها را بررسی و مطالعه کند.

با رعایت موارد فوق می‌توانید یک معامله موفق داشته باشید به نحوی که پس از خرید دچار پشیمانی نشوید.

نکات طلایی برای خرید زمین در شمال

تعیین قیمت زمین برای خرید در شمال

زمین‌های شمال کشور همان طور که بیان شد کاربری متفاوتی دارند و به همین جهت قیمت خرید آنها نیز متنوع است. به طور کلی زمین‌هایی که در مناطق روستایی قرار گرفته‌اند دارای قیمت مناسب‌تری نسبت به زمین‌های واقع در مناطق شهری هستند. البته در این مورد باید توجه کرد زمین روستایی که کاربری کشاورزی داشته به صورت غیر قانونی تبدیل به زمین مسکونی نشده باشد. زمین‌هایی که دارای سند هستند و از شرایط قانونی مناسبی برخوردار می‌باشند ممکن است با قیمت بالاتری معامله شوند. توجه کنید که زمین مورد نظر شما دارای سند رسمی باشد و قرارداد با کد رهگیری ثبت شود.

قیمت زمین‌های شمال کشور با توجه به فاصله‌ای که از دریا دارند و دوری و نزدیکی به ساحل متغیر می‌باشند. به همین ترتیب فاصله با جنگل، امکانات موجود، دسترسی مناسب به امکانات رفاهی و تفریحی، اجازه ساخت تعیین کننده قیمت انواع زمین در شمال کشور هستند.

اگر قیمت یک زمین به طور مشخصی کمتر از زمین‌ها یا موارد مشابه در همان منطقه بود لازم است استعلام‌های لازم از شهرداری گرفته شود تا متضرر نشوید.

مسائل حقوقی برای خرید زمین در شمال

برای این که یک زمین به صورت قانونی خریداری شود تا از بروز مشکلات عدیده احتمالی ممانعت گردد لازم است توجه کنید که زمین مورد نظر شما دارای سند باشد. باید قبل از انجام هر نوع معامله سند معتبر محضری مربوط به آن را مشاهده کرده سپس اقدام به معامله صورت بگیرد. بسیاری از زمین‌های شمال کشور فاقد سند ثبتی هستند از این رو باید از طرف شورای شهر و یا روستایی که زمین در آن قرار دارد سند جایگزین صادر گردد.

خرید زمین ساحلی در شمال

برای خرید زمین ساحلی باید توجه داشته باشید که این ملک دارای سند خالصه باشد. این سند اعتبار لازم را داشته و اگر شما قصد ساخت و ساز در ملک مربوطه را داشته باشید این موضوع اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. بومی یا غیر بومی بودن منطقه بسیار اهمیت دارد باید توجه کنید زمین خریداری شده برای ساخت ویلا در منطقه‌ای قرار گرفته باشد که در آینده موجب پدیدار شدن مشکلاتی با افراد بومی آن منطقه نشود. به طور کلی اگر قصد دارید زمینی بخرید که در آینده سودآور باشد مناطقی با بافت شهری به شما پیشنهاد می‌شود.

منبع: https://avalkhune.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...