46 درصد قربانیان تصادف شهرهای خراسان شمالی پارسال پیاده‌ها بودند


46 درصد قربانیان تصادف شهرهای خراسان شمالی پارسال پیاده‌ها بودند

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: پارسال 39 نفر در تصادفات شهری استان جان باختند که بیش از 46 درصد از آنان عابران پیاده هستند و این آمار بالا سبب نگرانی است.

سرهنگ احمد خندانی مقدم روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته ۳۹ نفر در ۳۸ فقره تصادف منجر به فوت معابر شهری استان جان خود را از دست دادند که شمار قربانیان این حادثه ها نسبت به سال ماقبل آن ۳۹ درصد و شمار سانحه ها ۴۱ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار و ۲۷۲ فقره تصادف در معابر شهری استان ثبت شده است که نسبت به سال ماقبل ۷۹ درصد افزایش دارد افزود: در این مدت ۱۸ نفر عابر پیاده، ۲ نفر سرنشین موتورسیکلت، ۲ نفر سرنشین خودرو، ۱۳ نفر راننده موتور سیکلت، ۲ نفر راننده دوچرخه و ۲ نفر راننده خودرو در تصادفات شهرهای استان کشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته وقوع یکهزار و ۹۸۲ فقره تصادف جرحی، ۲ هزار و ۲۰۸ نفر مجروح داشت که شمار این سانحه ها نسبت به سال ماقبل هشت درصد افزایش و شمار مجروحان ۲ درصد کاهش دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: در این مدت سه هزار و ۲۵۲ فقره تصادف خسارتی در معابر شهرهای استان گزارش شده است که این رقم نسبت به سال ماقبل حدود چهار برابر شده است.

سرهنگ خندانی مقدم گفت: در سال قبل بیشترین علت تصادفات، عدم رعایت حق تقدم با ۲۱ درصد و عدم توجه به جلو با ۲۲ درصد به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: سواری ها در ۶۳ درصد از تصادفات مقصر شناخته شدند و موتورسیکلت سواران هم در ۱۷ درصد از این سانحه ها مقصر بودند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین